• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061911396
  • خبرنگار : 50212

دل ۱۴۰ خانواده در استان مرکزی با رهایی زندانیان از بند شاد شد

دل ۱۴۰ خانواده در استان مرکزی با رهایی زندانیان از بند شاد شد

ایسنا/مرکزی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: امسال ۱۴۰ زندانی این استان با پیگیری ستاد دیه و مشارکت خیرین از بند رهایی یافتند.

محمدحسن حسین‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آزادی ۱۴۰ زندانی استان مرکزی در سال جاری با پرداخت بدهی جمعا حدود چهار هزار میلیارد ریالی انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۴ زندانی دارای محکومیت مالی، ۴۳ زندانی مهریه، ۲۰ زندانی نفقه و یک مورد تصادف بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷ زندانی آزاد شده امسال، مرد و سه زندانی زن بوده اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی غیرعمد در استان مرکزی برای آزادی چشم انتظار کمک‌های مالی خیرین هستند.

وی در ادامه با اشاره به آزادی ۵۵ زندانی جرائم غیر عمد در ماه‌های محرم و صفر توسط ستاد دیه استان مرکزی افزود: از این تعداد، ۵۴ نفر محکوم مرد و یک نفر زندانی زن بوده‌اند. از این تعداد ۲۷ نفر محکوم مالی، ۱۸ نفر از محکومین مهریه و ۱۰ نفر الباقی به علت عدم پرداخت نفقه در زندان بسر می بردند که با تلاش‌های صورت گرفته، شرایط آزادی آنها فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی مجموع بدهی محکومین آزاد شده را بیش از یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن از طریق پذیرش اعسار تامین شده و ۲۲۲ میلیارد ریال نیز از سوی شاکیان بخشیده شد.

وی آورده مددجویان را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حدود ۲۹ میلیارد ریال نیز از سوی خیران استان و ستاد دیه کشور پرداخت و مابقی نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت شد.

حسین‌بیگی بیان کرد: در ماه‌های محرم و صفر ۱۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه استان مرکزی واریز شد.

وی گفت:  شماره کارت‌های بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک مهر برای کمک های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در فرآیندی شامل رایزنی از طریق دستگاه قضائی به منظور پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین صورت می گیرد.

زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوءنیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می گیرند.

جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارایی، قادر به پرداخت جرایم نقدی یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی ترین ماموریت ستاد دیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha