• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061911336
  • خبرنگار : 71516

گروه‌های مقاومت فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند

گروه‌های مقاومت فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند

مقاومت فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و آن را ادامه تجاوزات این رژیم علیه ملت‌های فلسطین و لبنان دانست.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر حماة سوریه را محکوم می‌کنیم و شهادت چند تن از سوری‌ها در این کشتار را تسلیت می‌گوییم. این تجاوز، تجاوزی به تمام گروه‌های این امت است. این تجاوز امتداد تجاوز صهیونیست‌ها علیه ملت‌های فلسطین و لبنان و تأکیدی بر این مسئله است که رژیم صهیونیستی دشمن تمام این امت است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: تجاوز وحشیانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی به سوریه باید با ثبات، پایداری و یقین بیشتر به این مسئله که این رژیم جنایتکار تنها زبان زور و مقاومت را می‌فهمد، مواجه شود. ما از تمام ملت‌های این امت می‌خواهیم برای مقابله با توطئه‌ها و طرح‌های صهیونیستی که تمام امکانات و امنیت و سرزمین امت ما را هدف قرار می‌دهد، متحد شوند.

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به سوریه و مردم برادر آن را محکوم و همبستگی خود را با رهبری و ملت سوریه در قبال این تجاوز آشکار اعلام می‌کنیم. این تجاوز جنایت جنگی است که به جنایت‌های جنگی دشمن جنایتکار صهیونیستی در نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان اضافه می‌شود.

در بیانیه این جنبش آمده است: سکوت بین‌المللی و عربی در قبال جنایت‌های دشمن در داخل فلسطین و حمایت دولت آمریکا از رژیم اشغالگر این رژیم را به ادامه و گسترش تجاوزات خود وادار می‌کند.

حماس نیز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را که منجر به ۱۶ شهید و ده‌ها زخمی شد، به شدت محکوم کرد.

جنبش حماس افزود: از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که با این رژیم سرکش و با تجاوزات مکرر و فزاینده آن علیه مردم و ملت ما مقابله کنند.

این گروه مقاومت همچنین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل درخواست کرد تجاوزات و نقض قوانین توسط اشغالگران را محکوم کنند و برای پاسخگویی رهبران‌شان تلاش کنند.

جبهه دموکراتیک هم گفت: تجاوز اسرائیل به شهر مصیاف سوریه را محکوم می‌کنیم.

جبهه دموکراتیک افزود: کشتار مصیاف جنایت جنگی است که مستلزم مجازات اشغالگران اسرائیل است.

این جبهه ادامه داد: اگر حمایت و پشتیبانی آشکار آمریکا از این رژیم و سکوت جامعه جهانی نبود، اشغالگران جرأت تجاوز به حاکمیت سوریه را نداشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در آخرین آمار تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف در حومه حماه تعداد شهدا را ۱۶ تن و تعداد زخمی‌ها را ۴۳ تن گزارش داد که حال برخی از آنها نیز وخیم است.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت: حوالی ساعت ۲۰:۲۳ شب یکشنبه دشمن اسرائیلی از سمت شمال غرب لبنان حمله هوایی انجام داد و تعدادی پایگاه نظامی در منطقه مرکزی را هدف قرار داد.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی به موشک‌های متجاوز پاسخ داده و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

خبرنگار المیادین در سوریه هم با اشاره به اینکه پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را در «طرطوس» و حومه غربی «حمص» رهگیری و دفع کرد، گفت: ۶ انفجار در مجاورت مصیاف و جاده (مصیف-وادی العیون) در حومه غربی حماه شنیده شد.

این خبرنگار افزود: جنگنده‌های اسرائیلی از سواحل جنوبی لبنان به سمت شرق و شمال سوریه موشک شلیک کردند.

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با تجاوز به غزه ادامه دارد و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بارها گفته است: غزه امروز از فلسطین دفاع می‌کند، فلسطین از سوریه و همه کشورهای عربی دفاع می‌کند و این درباره مقاومت در لبنان نیز صدق می‌کند که از جنوب، تمام لبنان، سوریه و از اعراب هم دفاع می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha