• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061911262
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

اولویت دستگاه تعلیم و تربیت بازگشایی مطلوب مدارس است

اولویت دستگاه تعلیم و تربیت بازگشایی مطلوب مدارس است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت کنونی دستگاه تعلیم و تربیت به نتیجه رساندن همه تلاش‌ها و زحمات ۶ ماهه بهار و تابستان در قالب پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس است.

باقرزاده امروز در گردهمایی و کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مسئله موقعیت محوری، درک صحیح از شرایط موجود و حرکت در مسیر پیش رو از اصول مدیریت است و مدیران به عنوان راهبران آموزشی زمینه موقعیت یادگیری را برای جامعه هدف فراهم نمایند.

وی اظهار کرد: انسان باسواد قدرت تغییر و تحول دارد؛ مسئله موقعیت محوری، درک صحیح شرایط موجود و حرکت در مسیر پیش رو در مدیریت یک اصل است.

وی افزود: توانمند بودن در مسیر حرکت و تعریف شده، مسیر پیمودن وضع موجود به وضع مطلوب و قدم برداشتن کیفی در برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

باقرزاده گفت: یکی از وظایف مدیران به عنوان راهبران آموزشی، فراهم کردن موقعیت یادگیری برای جامعه هدف و مخاطبان اصلی یعنی دانش‌آموزان خواهد بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولویت کنونی دستگاه تعلیم و تربیت به نتیجه رساندن همه تلاش‌ها و زحمات ۶ ماهه بهار و تابستان در قالب پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس است و همگان باید در این مسیر با تمام توان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی و لحاظ کردن جامعه هدف و توجه به مطالبات و خواسته‌های آنان از اصول مدیریت صحیح و موقعیت شناس خواهد بود. مدرسه و کلاس درس محل بروز و نمود همه برنامه‌ریزی‌هاست و آنچه در مدارس اتفاق می‌افتد خروجی کار مجموعه‌های ستادی و صف است.

باقرزاده افزود: شعار امسال وزارت آموزش و پرورش "برای ایران، برای مدرسه" است؛ این شعار عمومیت و شمولیت دارد و ابعاد و زوایای مختلف را در بر گرفته؛ چرا که همه مولفه‌های اجتماعی در مدرسه خلاصه می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محل ساختن، پرورش یافتن، درست کردن و انسان سازی است و گفتمان مدرسه محوری باید به یک مقوله گسترده و فراگیر تبدیل شود.

وی مدرسه را عامل استقلال کشور دانست و خاطرنشان کرد: مدرسه بستر اصلی توسعه پیشرفت و آبادانی جامعه است؛ چرا که با تربیت انسان‌های همه بعدی زمینه این مهم را فراهم می‌نماید.

وی اظهار داشت: نقش بی‌بدیل مدرسه در ذهن و فکر آحاد جامعه نقشی ماندگار، تاثیرگذار و یاد دهنده است و هیچ مولفه‌ای جای این نهاد فرهنگساز و انسان ساز را پر نمی‌کند.

باقرزاده در پایان با تاکید بر کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک اصل مهم خاطرنشان کرد: تلاش کنیم همه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و تربیتی صورت کیفی پیدا کند و از حالت کلیشه‌ای خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha