• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061811003
  • خبرنگار : 50984

مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است

مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است

ایسنا/خراسان رضوی هنرمند برجسته سینمای ایران گفت: مستعدین سینما می‌توانند جزو ذخایر و گنج‌های سینمای ایران باشند و این سینما را پشتیبانی کنند، سینمایی که در دهه اخیر بسیار مهجور مانده است.

مجید مجیدی امروز ۱۸ شهریورماه، در شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران که در پردیس سینمایی ملل برگزار اظهار کرد: ایمان دارم استعدادهای درخشان بی‌شماری در دل این کشور نهفته است و شما می‌توانید جزو ذخایر و گنج‌های سینمای ایران باشید و این سینما را پشتیبانی کنید، سینمایی که در دهه اخیر بسیار مهجور مانده است.

وی اضافه کرد: فیلم‌سازی شبیه یک کشف است و تا زمانی که با وجود شما یگانه نشود، آن اثر جاودانه نخواهد شد. در وهله اول فیلم‌سازی باید از صافی وجود شما عبور کند و هیچ چیز به اندازه زیست شما، نمی‌تواند به شما کمک کند. زیست خوب، درست دیدن و تحقیقات میدانی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر کار یک فیلم‌ساز است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند سینمای ایران با تاکید بر اهمیت کار گروهی در این حوزه، خاطرنشان کرد: تبادل اندیشه و کار گروهی در پرورش خلاقیت بسیار تاثیرگذار است و نباید از آن به خصوص در بخش فیلمنامه غافل ماند، از همین حیث انتخاب گروه همکار مسئله بسیار مهمی به‌شمار می‌رود.

مجیدی ادامه داد: یک فیلم تماما انتقال احساس است، احساسات با اشکال مختلف؛ هرچه فیلم‌ساز در این زمینه به زبان فطرت انسانی که ابدی و ازلی است و وجوه معرفتی که در انسان به ودیعه گذاشته شده، نزدیک‌تر شود، با مخاطب گسترده‌تری ارتباط برقرار خواهد کرد و در حقیقت اثر فراگیرتر و عمومی‌تر خواهد شد و من این را به عینه دریافت کرده‌ام.

مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است

در ادامه این نشست پرسش‌هایی تخصصی از سوی شرکت‌کنندگان جشنواره مطرح که توسط مجیدی به آن‌ها پاسخ داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha