• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061810910
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان پیگیری می‌شود

حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان پیگیری می‌شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: موضوع حقابه مردم دو شهرستان گرمسار و آرادان به‌صورت جدی و ویژه پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری امروز (۱۸ شهریور ماه) در جلسه استماع مطالبات و مشکلات کشاورزان غرب استان سمنان که با حضور دادستان مرکز استان، معاونان دادگستری کل استان، مسئولان حوزه‌های قضایی گرمسار، آرادان و ایوانکی، نماینده مردم این شهرستان‌ها درمجلس و برخی مسئولان اجرایی استان سمنان در گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: کمبود منابع آبی از مشکلات مبتلابه در کشور و از جمله استان سمنان است.

وی ادامه داد: افت سفره‌های زیرزمینی از موضوع‌های مهمی است که سراسر کشور با آن مواجه است و در استان سمنان نیز این مهم در سال‌های اخیر به یک بحران جدی تبدیل شده است.

او با بیان اینکه توزیع عادلانه منابع آب، طبق موازین قانونی مورد تاکید است، گفت: با برخی بی‌قانونی‌ها، منابع آبی تضییع و حقوق مالکان و عامه پایمال می‌شود.

اکبری با اشاره به برخی اضافه برداشت‌ها در مناطق بالادست رودخانه، افزود: در موضوع حقابه غرب استان سمنان، قانون فصل‌الخطاب است و هر جا که قانون به درستی و به موقع حاکم شود، همه از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: دغدغه‌مندی همکاران در پیگیری مطالبات کشاورزان بیانگر تلاش‌های جدی و ویژه مسئولان استان برای رفع مشکل کم‌آبی در این مناطق است که این روند نیز تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه موضوع آب مسئله مهم و پیچیده‌ای است، ادامه داد: حل این مشکل نیازمند پیگیری و همدلی مسئولان ذی‌ربط است. موضوعاتی که نیازمند پیگیری از سوی قوه قضائیه دارد، به‌صورت جدی پیگیری و به مسئولان عالی دستگاه قضا نیز منتقل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضایی استان بر اجرای صحیح و به موقع عدالت است به تقدیر از خدمات دستگاه قضایی در گرمسار پرداخت و گفت: لازمه این کار داشتن سرمایه انسانی موثر و کارآمد است و حسب گزارش مراجع نظارتی درون سازمانی، وضعیت کلی سلامت رفتاری و عملکردی کارکنان قضایی و اداری این شهرستان مورد تأیید است.

وی افزود: مواردی مانند جلوگیری از بازداشت‌های غیرضروری، ثبت کامل اطلاعات پرونده‌ها در سامانه سمپ، برنامه‌ریزی مناسب برای تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های مُسن، معوق و رسوبی، تعیین تکلیف قانونی و به موقع پرونده‌های اجرای احکام مدنی و کیفری مطابق دستورالعمل ابلاغی و استمرار تلاش برای اصلاح ذات‌البین اصحاب پرونده‌ها و افزایش روند صلح و سازش در پرونده‌ها مورد تأکید ویژه است و انتظار می‌رود مسئولان قضایی به آن توجه بیشتری داشته باشند.

حقابه کشاورزان گرمسار و آرادان پیگیری می‌شود
نشست رئیس کل دادگستری استان با کشاورزان گرمساری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha