• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071109255
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد

تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی شعب قضایی استان سمنان تا نیمه آبان

تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی شعب قضایی استان سمنان تا نیمه آبان

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر لزوم بهبود وضعیت موجودی شعبی که دارای پرونده‌های رسوبی هستند، تاکید و بیان کرد: مسئولان حداکثر تا نیمه آبان ماه با اعمال اصل سرعت‌بخشی توام با دقت پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۱ مهر ماه) در جلسه شورای معاونان دادگستری استان سمنان، اظهار کرد: مسائل و مصوباتی که در سفر اخیر ریاست قوه قضائیه و هیئت عالی قضایی به استان سمنان ابلاغ می‌شود با سرعت و دقت مضاعف پیگیری و تحقق یابد.

وی با تبریک عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام در انتقام خون شهیدان والامقام هنیه، سیدحسن نصرالله و نیلفروشان، ادامه داد: سنت و وعده الهی اینگونه است که از مجرمین انتقام گرفته می‌شود و به فضل خداوند متعال به‌زودی شاهد برچیده شدن بساط و هیمنه پوشالی مستکبران عالم، بویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب خواهیم بود.

او با اشاره به سفر مسئولان قضایی و رئیس قوه به سمنان، اظهار کرد: دادستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش سراسر استان سمنان مکلفند مفاد دستورالعمل «ساماندهی شکوائیه‌ها و گزارش‌های باقی‌مانده در کارتابل ضابطان عام» ابلاغی از دادستانی کل کشور را اجرا کنند و دادستان مرکز استان نیز مأموریت دارد، حُسن انجام مفاد این دستورالعمل را نظارت و پیگیری کند تا مسیر ساماندهی ایجادشده به خوبی پیش رود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: سرعت‌بخشی توأم با دقت در تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی و اجرای دستورالعمل فوق‌الذکر جزو اولویت‌های دادگستری کل استان است. باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای اتخاذ شود که تا نیمه اول آبان ماه امسال، شاهد بهبود وضعیت موجودی شعب مربوطه باشیم و مسئولان ارجاع نیز به‌صورت روزمره اجرای دقیق این دستورالعمل و پایش پرونده‌های ارسالی به کارتابل ارجاع را براساس آن مد نظر قرار دهند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده درباره افتتاح و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در سراسر استان سمنان، گفت: انتظار می‌رود با قوت خدمت رسانی قانونی به اصحاب پرونده‌ها در این دادگاه‌ها دنبال شود و آن دسته از پرونده‌هایی که قابل مصالحه و در صلاحیت شوراهای حل اختلاف است از این ظرفیت حداکثر استفاده قانونی انجام شود و در صورت عدم سازش، احکام قضایی مقتضی در دادگاه‌های صلح صادر شود تا مراجعین از برکات راه‌اندازی این دادگاه‌ها بیشتر بهره‌مند شوند.

تعیین تکلیف پرونده‌های رسوبی شعب قضایی استان سمنان تا نیمه آبان

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تمام افرادی که در برنامه‌ریزی، طراحی و پیش‌بینی سفر پرخیر و برکت اخیر ریاست قوه قضائیه و هیئت عالی قضایی در استان تلاش کردند، افزود: مسئولان قضایی سراسر استان نسبت به اجرای تمام و کمال مصوبات ابلاغی این سفر ارزشمند، اهتمام لازم را داشته باشند و دو موضوع نظارت مرتب و مستمر بر پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی را مطابق دستورالعمل موجود، تا ساماندهی وضعیت پیگیری کنند.

اکبری ادامه داد: مسئولان قضایی استان همچنان از نظارت بر زندان و زندانی غافل نشوند و اهتمام لازم را معمول دارند و از ظرفیت‌های قانونی در برخورداری مشمولان از نهادهای ارفاقی اعم کیفر خواست شفاهی، مجازات‌های جایگزین حبس و .... استفاده کنند و چنانچه ناگزیر به معرفی فردی به زندان شدند در احکام قضایی صادره سه رکن مستند، مستدل و موجه بودن علت مجازات فرد را رعایت و ذکر کنند  تا موجب اقناع مجازات‌شونده و دیگران از علت صدور چنین حکمی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha