• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061810659
  • خبرنگار : 50972

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

سیاست ارز ترجیحی باید مدیریت شود

سیاست ارز ترجیحی باید مدیریت شود

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای ریشه‌کن شدن فساد از بازار، باید نظارتی دقیق بر روی ارز ترجیحی باشد.

حسین امامی‌راد با حضور در تحریریه ایسنا، با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل و مسئله کشور اقتصاد است، اظهار کرد: ما در همسایگی تعداد زیادی کشور بالغ بر ۶۰۰ میلیون جمعیت هستیم و اگر با این کشورها مراودات اقتصادی خوبی برقرار کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا اولویت برقراری ارتباط اقتصادی باید کشورهای همسایه باشد، ادامه داد: در دوران شهید رئیسی در حوزه اقتصادی با شعار «آغوش ما به روی تمام دنیا باز است»، اقدامات و روابط مؤثری با کشورهای همسایه برقرار شد و ما برای برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی با حفظ شئونات و حقوق کشور مشکلی نداریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: بایستی دولت تیم قوی و قدرتمندی برای اقتصاد در نظر بگیرد، تیمی که اقتصاد را بشناسد، و طرح و برنامه‌ مناسبی در این حوزه داشته باشد، همچنین استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان کشور در زمینه حل مشکلات اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

امامی‌راد افزود: در دولت شهید رئیسی چند پیمان اقتصادی بزرگ بین ایران و کشورهای مختلف بسته شد که با راهکارهای دولت جدید بایستی این مسیر ادامه‌دار باشد. بخشی از پول بلوکه شده کشور آزاد و  برای خرید نهاده‌های دامی کشور استفاده شد. بدین ترتیب به‌کارگیری سرمایه در موقعیت درست یکی از سیاست‌های صحیح استفاده از دارایی است.

وی با اشاره به اینکه بایستی مسائل اقتصادی اولویت‌بندی شود و پس از آن طرح و برنامه‌ای دقیق برای هر موضوع مطرح شود، عنوان کرد: از اولویت‌های اساسی کشور، ارتقای ارزش پول ملی و اتخاذ سیاست‌هایی اقتصادی برای افزایش قدرت و توان خرید مردم است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: سیاست ارز ترجیحی باید مدیریت شود. ارز ترجیحی در زمان تصویبش، بسیار مناسب بود و در مجلس قبل نیز ما موافق این طرح بودیم، اما دولت در دو حوزه ارز ترجیحی و واردات خودرو به شدت مخالفت می‌کرد. یکی از اشکالات دولت پیشین نظارت ضعیف دولت بر بازار بوده است و برای ریشه‌کن شدن فساد از بازار، بایستی نظارتی دقیق بر روی ارز ترجیحی باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha