• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061810617
  • خبرنگار : 50034

رئیس دانشگاه پیام نور همدان:

شیب مثبت روند اخذ دانشجو در دانشگاه پیام نور همدان

شیب مثبت روند اخذ دانشجو در دانشگاه پیام نور همدان

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه پیام نور همدان از پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی خبرداد و گفت: شیب اخذ دانشجو در دانشگاه پیام نور مثبت شده به‌ طوری‌ که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ میزان ورودی نسبت به فارغ‌التحصیلان بیشتر بود و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ نیز این شیب بیشتر شود.

علی حسین محمدظاهری یکشنبه ۱۸ شهریور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در سال ۶۷ با شعار آموزش برای همه و همه وقت تشکیل شد و با سرعت گسترش پیدا کرد، اظهار کرد: دریکسری واحدها به دلیل کاهش جمعیت جوان، تعداد متقاضیان کمتر شد و وزارت علوم رشته‌ای به تعدادی از واحدهای استان نداده و روبه تعطیلی هستند.

 وی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان سنجش ۳۰ درصد از ورودی‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشجویان دانشگاه پیام نور است، افزود: در مقطع کارشناسی ارشد ۲۳۷ نفر در رشته محل‌های مشخص قبولی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: داوطلبان کارشناسی ارشد که قبول شدند تا ۲۶ شهریور باید وارد سامانه گلستان دانشگاه پیام نور شوند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

محمدظاهری با بیان اینکه دانشگاه پیام نور همدان دارای ۹۰۰۰ دانشجو است، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور با ۱۳۰ رشته محل در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

این مقام مسئول درباره جذب دانشجو در مقطع دکتری نیز افزود: در مقطع دکتری هنوز دانشجویی نداریم ولی تقاضای مجوز راه اندازی دوره دکتری مدیریت کسب و کار داده شده که باید مراحل اداری آن طی شود.

 وی با اشاره به اینکه ۴۳ رشته محل کارشناسی ارشد در استان همدان داریم، یادآور شد: همچنین درمقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی هم تقاضای مجوز داشتیم که مشکلی وجود ندارد و باید مراحل اداری طی شود.

محمدظاهری درباره به کارگیری پایان‌نامه‌های دانشجویان این دانشگاه در حل مشکلات صنایع و مسائل استانی، تأکید کرد: حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه داریم و حلقه‌ای که دانشگاه را به صنعت وصل کند هنوز کامل نشده است البته گاهی صنایع عناوینی را مشخص می‌کنند که اساتید به این سمت‌و سو می‌روند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان هشت مرکز و دو واحد دانشگاه پیام نور در مجموع ۱۰ مرکز وجود دارد، گفت: واحد قهاوند، سامن، صالح آباد روبه تعطیلی هستند.

 وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور همدان ۱۳۵ رشته محل و ۹۰۰۰ دانشجو دارد، یادآور شد: برای انتخاب رشته داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 محمدظاهری بابیان اینکه دانشگاه پیام نور مرکز همدان در بین تمام برگزار کنندگان کنکور برتر شد، اظهارکرد: همچنین در بحث فرهنگی رتبه اول دربین دانشگاه‌های هم تراز همدان داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha