• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403061810464
  • خبرنگار : 71610

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله مقاومت با اشغالگران

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مقابله مقاومت با اشغالگران

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف کرانه باختری آغاز کردند و همزمان رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با آنها پرداختند.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهر نابلس حمله کردند و در پی آن درگیری مسلحانه‌ای میان آنها و رزمندگان مقاومت فلسطین رخ داد.

طبق گزارش وبگاه عربی۲۱، در همین راستا، گردان‌های شهدای الاقصی در نابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان ما نیروهای رژیم صهیونیستی را در حومه «باب الصاحه» با مواد منفجره قوی هدف قرار دادند.

یورش اشغالگران به نابلس

در این بیانیه آمده است: رزمندگان ما با نیروهای دشمن که به محله قدیمی نابلس در کرانه باختری اشغالی یورش بردند، مقابله کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی همچنین اعلام کرد که درگیری شدیدی میان نیروهای آن و نظامیان رژیم اشغالگر در چند محور در شهر جنین در جریان است.

در این بیانیه همچنین اعلام شد: رزمندگان ما نیروهای دشمن صهیونیستی را که به شهرک «السیله الحارثیه» در خیابان حیفا یورش برده بودند، هدف قرار دادند و با مسلسل و مواد منفجره با آنها درگیر شدند.

تیپ گردان‌های «القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: نیروهای ما با نظامیان رژیم اشغالگر در ورودی شهر جنین درگیر شدند و با بمب و مسلسل با آنها مقابله کردند.

منابع محلی نیز اعلام کردند که نیروهای اشغالگر ۲ جوان فلسطینی را در حالی که در نزدیکی دیوار حائل و آپارتاید در منطقه «المرج» در ضلع شمالی شهر «قلقیلیه» بودند، با گلوله جنگی هدف قرار داده و آنها را مجروح کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز نوشتند نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک «سعیر» در شمال شهر الخلیل یورش بردند و همچنین به اردوگاه «الجلزون» در شمال شهر رام الله حمله کردند.

نیروهای اشغالگر یک جوان فلسطینی را نیز پس از یورش به شهرک «الیامون» در غرب شهر جنین بازداشت کردند.

درگیری رزمندگان مقاومت و اشغالگران در نابلس

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۸ اوت حملات نظامی خود را در شمال کرانه باختری آغاز کرد که بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ تاکنون بوده است و شهرهای جنین و اردوگاه آن، طولکرم و ۲ اردوگاه آن، شهر طوباس و اردوگاه الفارعه را هدف قرار داد.

از ۲۸ اوت تاکنون، ارتش رژیم صهیونیستی به طور مکرر به استان‌های مختلف کرانه باختری حمله و عقب نشینی کرده و طی آن اقدام به کشتار و بازداشت فلسطینی‌ها کرده است.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین، این حملات نظامی ۳۹ شهید ازجمله هشت کودک و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت. همچنین بر اساس اظهارات مقامات محلی در کرانه باختری، خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و منازل وارد شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون ۶۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده و پنج هزار و ۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha