• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214692
  • خبرنگار : 71496

ادامه التهاب در کرانه باختری و شهادت ۲ فلسطینی

ادامه التهاب در کرانه باختری و شهادت ۲ فلسطینی

درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه در شهر جنین در شمال کرانه باختری آغاز شد و ۲ جوان فلسطینی که چند روز قبل به ضرب گلوله اشغالگران در این شهر زخمی شده بودند، به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز از ایست «الجلمه» واقع در شمال شهر جنین به این شهر یورش بردند، تعدادی از این نیروهای اشغالگر یک منزل را محاصره کردند که به درگیری‌های مسلحانه با نیروهای مقاومت منجر شد و آژیرهای هشدار در شهر به صدا درآمدند.

شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» نیز به نقل از برخی منابع محلی گزارش داد که درگیری‌ها در خیابان نابلس و در محله «المراح» شهر جنین شکل گرفت و ۲ جوان فلسطینی به ضرب گلوله سربازان ارتش صهیونیستی زخمی شدند.

این منابع اظهار کردند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی به برخی مناطق در اردوگاه جنین و نیز شهرک «قباطیه» یورش بردند.

برخی منابع فلسطینی نیز گزارش دادند که نیروهای مقاومت، اشغالگرانی را که وارد شهر جنین شده بودند، با یک بمب انفجاری هدف قرار دادند.

به گفته برخی منابع فلسطینی دیگر، در شمال کرانه باختری نیز نیروهای مقاومت در منطقه «جرزیم» واقع در جنوب نابلس به سمت نیروهای اشغالگر تیراندازی کردند.  

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اشغالگران بامداد امروز به اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا واقع در شرق کرانه باختری یورش بردند.

به گفته منابع محلی، نیروهای مقاومت ایست نظامی «الحمرا» واقع در شمال اریحا را با مسلسل هدف قرار دادند و تلفاتی را به نیروهای اشغالگر وارد کردند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به شهرک «سلواد» در شمال شرق رام‌الله نیز یورش بردند.

خبرنگار الجزیره ادامه داد: نیروهای اشغالگر به شهرک «اذنا» در غرب الخلیل در کرانه باختری یورش بردند و مغازه‌ها را جستجو کردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند نیروهای اشغالگر به روستای «مادما» در جنوب نابلس یورش بردند و اقدام به یورش و دستگیری شهروندان کردند.

در همین حال، شهرک نشینان افراطی تحت حفاظت نیروهای اشغالگر به روستای «دیر قدیس» در غرب رام الله یورش بردند.

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» نیز امروز گزارش داد مسؤولان رژیم صهیونیستی در حال تخریب منزل یک فلسطینی واقع در شهر «اللد» در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به بهانه ساخت‌وساز بدون مجوز هستند.

همچنین این منبع اظهار کرد که نیروهای اشغالگر به اردوگاه «شعفاط» در شمال قدس اشغالی یورش برده‌اند و در شهرک «العیسویه» در شمال شرق شهر قدس اشغالی بروشورهایی را پخش کردند که در آن یک مسؤول اطلاعاتی ساکنان این شهرک تهدید کرد که فرزندانشان هدف حمله قرار خواهند گرفت.

مرکز داده‌های فلسطین ۲۸ عملیات مقاومتی در کرانه باختری اشغالی را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت و گزارش کرد. این مرکز گزارش داد عملیات‌ها شامل پنج تیراندازی و درگیری‌ مسلحانه در کنار انفجار چهار بمب و ۲ عملیات پرتاب کوکتل مولوتف و ترقه و نیز مقابله با یورش شهرک‌نشین‌های صهیونیست و انهدام 2 دستگاه خودروی آنها و از کار انداختن یکی از خودروهای زرهی آنها بود.

همچنین باشگاه اسرای فلسطین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از روز گذشته ۱۲ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این بازداشت‌ها در استان‌های جنین، الخلیل، رام‌الله، قلقیلیه و اریحا و همراه با یورش گسترده و آزار و اذیت، تهدید افراد بازداشت شده و خانواده‌هایشان و نیز تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها انجام شدند.

رسانه‌های عبری نیز نوشتند: آنچه در کرانه باختری می‌بینیم بسیار ناراحت‌کننده است، فیلم‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان دوش پرتاب‌هایی را در اردوگاه نور شمس در نزدیکی «جاده شماره ۶» حمل می‌کنند.

در این میان وزارت بهداشت فلسطین عصر یکشنبه اعلام کرد که «صبحی البظ» ۳۶ ساله که هفته قبل با ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در شهر جنین زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

وبگاه خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز نوشت که این فلسطینی در بیمارستان دولتی جنین بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

خبرگزاری «وفا» همچینن گزارش داد که در حمله هوایی روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به خودرویی در محله شرقی شهر جنین ۶ جوان فلسطینی زخمی شدند.

باشگاه اسرای فلسطین و هیئت امور اسرای فلسطینی عصر یکشنبه با انتشار بیانیه مشترکی شهادت «کفاح ضبایا» اسیر زخمی فلسطینی از اردوگاه جنین در بیمارستان «رمبام» رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

ادامه التهاب در کرانه باختری و شهادت ۲ فلسطینی
شهید کفاح ضبایا

در این بیانیه مشترک اعلام شد ضبایا ۳۴ ساله که سه‌شنبه در شهرک «کفر قود» همراه با ۲ جوان فلسطینی دیگر به نام‌های «جهاد حسین» و «احمد فراحتی» در تیراندازی اشغالگران زخمی و بازداشت شد، بر اثر شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

باشگاه اسرای فلسطین و هیئت امور اسرای فلسطینی در این بیانیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسؤول کامل شهادت این فلسطینی دانستند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، یورش‌های اشغالگران در مناطق مختلف کرانه باختری افزایش پیدا کرده و طبق آمارهای رسمی فلسطین، در این یورش‌ها دستکم ۶۲۰ فلسطینی بازداشت و بیش از ۵۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha