• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061810334
  • خبرنگار : 50214

معاون پیشگیری دادگستری یزد مطرح کرد:

کاهش آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی با نظام مراقبت اجتماعی

کاهش آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی با نظام مراقبت اجتماعی

ایسنا/یزد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: نظام مراقبت اجتماعی، کاهش آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی را با تکیه بر آموزه‌های علمی و تجارب عملی دنبال می‌کند.

«محمدحسین رحیمی زاده» در جلسه با مدیران مدارس یزد، افزود: نظام مراقبت اجتماعی برای رده های مختلف از دبستان تا دانشگاه برنامه دارد و مناسب هر مقطع و متناسب با موضوعات مبتلابه رده سنی مقاطع مختلف، داده های آموزشی در نظر می گیرد.

وی دغدغه مربیان مدارس را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، قابل تقدیر ذکر کرد و گفت:‌ قطعا پیشگیری از آسیب های حوزه دانش آموزی همچون سایر مراتب آموزش علمی برای مربیان مهم است و این مهم و این دغدغه مندی قابل تحسین و تقدیر است.

این مقام قضایی، تصریح کرد:‌ موضوعات و مسائل قابل طرح و گوشزد و هشدار در جمع های دانش آموزی از دل اطلاعات مرتبط با پرونده های قضایی استحصال می شود و سعی می شود و به صورت ملموس و قابل پذیرش، موضوعات برای دانش آموزان طرح و شرح شود.

وی حضور قضات زن را در مدارس دخترانه به فال نیک گرفت و اظهار داشت: اصل حضور قضات زن در بین دختران دانش آموز، هم می تواند انگیزه ای برای الگوگیری دانش‌آموزان برای موفقیت در آینده باشد و هم طرح موضوعات مختلف مبتلابه در پرونده های قضایی برای دختران دانش آموز از زبان قضات زن، ملموس تر و قابل پذیرش تر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رحیمی زاده در پایان آسیب‌های حوزه فضای مجازی را از موضوعات قابل اهمیت روز برشمرد و بیان کرد: در زمینه آسیب‌های فضای مجازی که می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های بسیار جدی برای دانش آموزان به ویژه دختران دانش آموز باشد، طرح مباحث از دل پرونده های جاری، نقش اثرگذاری را در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha