• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403061710048
  • منبع : مطبوعات

پیامی از یک طرح

پیامی از یک طرح

در روزهای اخیر در غزه واکسیناسیون فلج اطفان برای کودکان زیر آتش بمباران های رژیم صهیونیستی آغاز شده است اما اصلی‌ترین سوال این است که چه عاملی موجب شده تا فلج اطفال در غزه شیوع پیدا کند.

به گزارش ایسنا، علی تتماج در یادداشتی در سیاست روز نوشت:

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که فلج اطفال پس از ۲۵ سال بار دیگر در غزه شیوع یافته است. این به این معناست که در طول نزدیک به دو دهه حضور و حاکمیت حماس در غزه، این بیماری کودکان مهار شده است و لذا آنچه زمینه‌ساز بازگشت این بیماری شده است ۱۱ ماه جنگ افروزی و جنایت رژیم صهیونیستی و حامیانش است که موجب شده تا هیچ جای غزه امن نباشد. در حالی محافل رسانه‌ای غربی تلاش بسیار دارند تا به این واکسیناسیون رنگ بشر دوستی و ابتکار عملی صلح جویانه از رژیم صهیونیستی و به ویژه آمریکا نشان دهند اما ۱۱ماه جنایت صهیونیست‌ها در غزه که حتی به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها و مدارس رحم نکرده‌اند و امدادرسانان را نیز هدف قرارداده‌اند و آمریکایی که حتی حاضر به پذیرش قطعنامه‌های سازمان ملل برای توقف جنگ نشده و تسلیحات کشنده را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد نمی‌توان پذیرفت که یکباره متحول و رفتار بشر دوستانه صورت دهند. بر این اساس باید مولفه‌ای دیگر را برای پذیرش واکسیناسیون از سوی صهیونیست‌ها و آمریکا مورد توجه قرار داد.
مروری بر تحولات ۱۱ ماهه غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی صرفا تسلیم زبان زور می‌شود و مذاکره و گفت و گو هیچ معنایی برای آنها ندارند. شکست‌های صهیونیست‌ها در میدان و گسترش مقاومت به کرانه‌باختری در کنار عملیات‌های موفق حزب الله در عملیات اربعین و تاکید جمهوری اسلامی ایران بر قطعی بودن انتقام خون شهید هنیه، عملیات‌های یمنی‌ها در دریای سرخ و نیز اصرار حماس بر پایبندی بر شروط آتش‌بس عملا فضا را علیه صهیونیست‌ها و حامیانش ساخته است چنانکه نتیجه آن را در موج گسترده اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو پس از پیدا شدن جسد ۶ اسیر صهیونیست، تظاهرات جهانی حمایت از فلسطین و نیز کشیده شدن مسئله فلسطین به کارزار انتخاباتی آمریکا می‌توان مشاهده کرد چنانکه همزمان با اولین روز از آغاز ترم پاییز، تظاهرات در همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک از سر گرفته شد. در این شرایط رژیم صهیونیستی و آمریکا جز تسلیم شدن در برابر طرح واکسیناسیون گزینه‌ای پیش رو نداشته‌اند لذا به صراحت می‌توان گفت که برنامه واکسیناسیون غزه نشان داد که تنها راه تحقق حقوق ملت فلسطین ادامه مقاومت است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha