• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403061709975
  • خبرنگار : 30196

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

سه هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انجام شده و تا اینجای کار سپاهان در رده نخست و تراکتور در جایگاه دوم قرار دارند و پرسپولیس و استقلال هم به ترتیب پنجم و ششم هستند. تا پایان هفته سوم بازیکنان خارجی در برخی تیم‌ها حاضر شدند که به نوعی نجات دهنده تیمشان بودند.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های لیگ برتر از تاریخ ۲۵ مرداد آغاز شد و باشگاه‌ها نقل و انتقالات خوبی را داشتند. با توجه به آنکه تیم‌ها خریدهای خارجی داشتند، تعدادی از آنها مهره کلیدی تیمشان بودند و به نوعی ستاره تیمشان شناخته شدند. تا پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر چهار بازیکن از تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و استقلال خوزستان با عملکرد درخشان خود تیمشان را از شکست نجات دادند. ایوب العملود، الکسیس گندوز، تیوی بیفوما و تومیسلاو اشترکال بازیکنانی هستند که نمایش خارق العاده آنها هواداران را شگفت زده کردند.

ایوب العملود

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

العملود مدافع راست مراکش که جایگزین دانیال اسماعیلی‌فر در این نقطه زمین شد. او از بازی نخست پرسپولیس در ترکیب تیمش حضور داشت. او عملکرد درخشانی در دیدار نخست تیمش مقابل ذوب آهن داشت. مدافع راست جدید سرخ‌ها که با نظر خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس به این تیم اضافه شد، در دقایق ابتدایی بازی در پست دفاع راست بازی کرد و در دقایق پایانی پس از تعویض وحید امیری به پست دفاع چپ رفت که نشان داد هم در فاز هجومی هم فاز تهاجمی می‌تواند تاثیرگذار باشد. او در دیدار دوم پرسپولیس مقابل تراکتور در هفته دوم لیگ برتر با آنکه تیمش یک بر صفر عقب بود، روی ارسال سعید صادقی با ضربه سر دقیق دروازه بیرانوند را باز کرد تا پرسپولیس را از شکست نجات دهد.

مدافع مراکشی پرسپولیس در دیدار اول تیمش مقابل ذوب آهن برترین بازیکن پرسپولیس انتخاب شد و در بازی مقابل فولاد در حالی که روی اشتباه او و حسین کنعانی‌زادگان دروازه پرسپولیس به صورت جدی تهدید شد، با نمره ۷.۵۷ سومین بازیکن برتر پرسپولیس منصوب شد. ستاره مراکشی تا به الان جایگزین خوبی بوده و با نمایش درخشان خود برای سرخ‌ها نجات در سه دیدار ابتدایی لیگ برتر بود.

تیوی بیفوما

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

بیفوما وینگر کنگویی فرانسوی سابق لالیگا فصل جدید لیگ برتر به استقلال خوزستان پیوست. او در تیم‌های مطرح لالیگا مانند لاس پالماس، اسپانیول و ... حضور داشته و پس از آن به لیگ ایران آمد. بیفوما به همراه استقلال خوزستان پس از یک تساوی و یک باخت، نخستین پیروزی خود را مقابل شاگردان نکونام کسب کردند. تیوی بیفوما در دیدار برابر استقلال از روی یک ضربه ایستگاهی توانست دروازه حسینی را باز کند و تیمش را به برتری برساند و سه امتیاز شیرین را برای اهوازی‌ها کسب کرد. او در هفته سوم در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفت.

الکسیس گندوز

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

گندوز دروازه‌بان مراکشی جدید پرسپولیس که جایگزین بیرانوند در این تیم شد عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. او مقابل ذوب آهن گل زودهنگامی دریافت کرد و پس از آن مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفت و تعدادی هم از او حمایت کردند. گندوز در بازی برابر تراکتور یکی از بازیکنانی بود که مانع شکست تیمش شد و با مهارهای فراوانی که انجام داد نقش به سزایی در تساوی تیمش مقابل تراکتور داشت و به همه این را ثابت کرد که جایگزین خوبی برای بیرانوند درون دروازه پرسپولیس است. 

او در بازی با فولاد درخشش خود را ادامه داد تا هواداران این تیم دیگر حرفی از بیرانوند نزنند و نخستین پیروزی‌شان را جشن بگیرند. گندوز در دیدار برابر فولاد اولین کلین‌شیت خود را به دست آورد که خبر خوبی برای هواداران خواهد بود.

تومیسلاو اشترکال

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

اشترکال مهاجم کروات جدید تراکتور نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و برای تمام مهاجمان در امر آقای گلی و مدافعان خط و نشان کشید. او از تیم اسلاون بلوپو به تراکتور آمد. مهاجم کروات تراکتور در اولین بازی خود برای تبریزی‌ها توانست گلزنی کند و این روند را در بازی با هوادار هم ارائه داد و با ۲ گل زده پشت سر حسین زاده و رضا غندی پور قرار گرفت. با توجه به آنکه تراکتور در پست هافبک ریکاردو آلوز که سال گذشته بهترین پاسور لیگ بود در اختیار دارد، اسکووچیچ با استفاده از او در وسط زمین و تومیسلاو اشترکال در جلوی زمین خط حمله زهرداری در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در اختیار دارد. اشترکال با عملکردی که نشان داده می‌تواند هر خط دفاعی را به مشکل بیندازد.

گوستاوو بلانکو

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال تهران است که امسال هم آبیها را همراهی می‌کند. بلانکو فصل گذشته برای استقلال گل‌های زیادی به ثمر رساند. او جدا از گلزنی قدرت سرزنی بسیار بالایی داشت و به گونه روی این موضوع ماهر بود که بازیکنان استقلال با استفاده از قدرت سرزنی او تاکتیک جدید اضافه کردند و در مواقعی که استقلال به گل نیاز داشت، بازیکنان سانترهای پی در پی برای او ارسال می‌کردند. او همچنین قدرت مالکیت خوبی هم دارد و کم دیدیم که توپ از دست بدهد. بلانکو در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اولین بازی خود را برای استقلال در هفته سوم مقابل استقلال خوزستان انجام داد. استقلال در این بازی بلانکو را به جای آرمین سهرابیان به لیست تیمش اضافه کرد ولی مهاجم آرژانتینی نکونام موفق به گلزنی در این بازی نشد و تغییر نکونام چندان موفقیت آمیز نبود و باید دید سرمربی استقلال در بازی‌های بعدی اسم او را در لیست آبی‌ها قرار می‌دهد یا خیر.

آنتونی اکومو (تدی) 

نگاهی به عملکرد خارجی‌های تاثیرگذار در لیگ برتر فوتبال

اکومو مدافع کنیایی در فصل جدید لیگ برتر برای خیبر خرم آباد توپ می‌زند. او در این سه هفته دو بازی برای تیمش انجام داد و به همراه آنها یک برد، یک باخت و یک تساوی کسب کرد. اکومو پس از اتمام هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به تیم ملی کنیا دعوت شد و برای فیفا دی باید برای کنیا بازی کند. این موضوع برای خود او و باشگاه خیبر افتخار بزرگی است. اکومو پیش از حضور در تیم خیبر در تیم‌های ساگان توسو و کایزر چیفس حضور داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha