• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403061709624
  • منبع : شهرداری تهران

آغاز ورود قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه به خط ۱۰ مترو تهران

آغاز ورود قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه به خط ۱۰ مترو تهران

نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی بی ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت آباد تا نمایشگاه بین المللی تهران از خط ۱۰ مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت آباد منتقل شد؛ این امر به معنای آغاز مرحله ورود قطعات دستگاه حفار دوم و شروع اورهال و مونتاژ دستگاه مذکور می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)،  حسین نصر آزادانی سرپرست مجری خط ۱۰ مترو تهران در توضیح اقدامات مربوط به تسریع عملیات حفاری این خط گفت: بعد از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس که از مدتی پیش عملیات حفاری با دستگاه مکانیزه اول در آنجا آغاز شد، کارگاه ایستگاه جنت آباد دومین مکانی است که برای استقرار دومین دستگاه حفار مکانیزه در نظر گرفته شده است. هم اکنون مرحله تکمیل سر شمع‌ها و آغاز عملیات حفاری شفت این کارگاه در حال انجام بوده و از طرفی، نخستین و مهمترین قطعات از دستگاه حفار دوم (کاترهد و مین بیرینگ) به محل کارگاه جنت آباد منتقل شده است. البته در ادامه کار و به موازات پیگیری عملیات حفاری و پایدارسازی دیواره‌های شفت کارگاه جنت آباد، سایر قطعات دومین دستگاه حفار مکانیزه خط ۱۰ به محل کارگاه مربوطه منتقل خواهد شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مرحله اورهال ، مونتاژ و آغاز به کار این دستگاه نیز انجام شود .

وی در ادامه افزود: در حال حاضر اراضی مربوط به ۱۷ موقعیت تجهیز کارگاه در مسیر طرح خط ۱۰ به پیمانکار تحویل شده و پنج موقعیت دیگر نیز در شرف تحویل زمین است. از این تعداد کارگاه تحویل زمین شده، ۱۰ کارگاه فعال استو

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی ابراز امیدواری کرد با تزریق به موقع منابع مالی و تجهیز سایر کارگاههای خط ۱۰، سرعت عملیات اجرایی کل پروژه افزایش یابد و عملیات حفاری و ساخت تونل این خط ۴۵ کیلومتری را از جبهه های کاری متعدد پیش برده و در اسرع زمان شاهد افتتاح فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۸:۴۳

سلام کاشکی مترو به میدان ونک می‌رسید..این نقطه کور ترافیک و جمعیتی از بحران عدم دسترسی مناسب و سریع نجات پیدا میکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۵:۴۰

واقعاً متعجب از این هستیم که نقاطی چون میدان ونک ،میدان شیخ بهایی میدان وحدت اسلامی (شاهپور سابق) با این همه بار ترافیکی جمعیتی چرا نباید ایستگاه مترو داشته باشند آیا مسئولین امر تا بحال به این موضوع فکر نکرده اند.