• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061709542
  • خبرنگار : 50666

نصب گاباریت و تغییر ارتفاع؛ دو نیاز پل صاحب روضات در اصفهان

نصب گاباریت و تغییر ارتفاع؛ دو نیاز پل صاحب روضات در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: دو نکته باید دربارۀ پل صاحب روضات رعایت شود؛ یکی نصب گاباریت و دیگری همسان‌کردن ارتفاع آن با دیگر پل‌های محدوده است.

سرهنگ علی‌اصغر زارع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر طرح ترافیکی که در کشور اجرا ‌می‌شود، ممکن است محاسن و معایبی داشته باشد. پل صاحب روضات هم مستثنا نیست. این پل قطعاً بخشی از مشکلات ترافیکی شهر اصفهان را برطرف می‌کند و مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید خرازی را به هم ارتباط می‌دهد.

او با تأکید بر اینکه فقط دو حادثۀ کامیون در این پل رخ داده است، بیان کرد: این دو مورد نیز به‌علت بی‌توجهی رانندگانشان رخ داد. راننده نباید بیش از ۴.۵ متر بار بزند. ارتفاع مجازی که وسایل نقلیۀ باری می‌توانند از پل عبور کنند، ۴.۵ متر است. البته به‌طور معمول یک مقداری ارتفاع پل‌ها را بیشتر می‌گیرند. دربارۀ صاحب روضات هم باید بگویم که استانداردهای لازم را دارد، اما ارتفاعش با دو پل دیگر منطبق نیست.

این مقام پلیس افزود: من تأیید می‌کنم که وظیفۀ پلیس نظارت است و باید از وقوع این تخلفات جلوگیری کند، اما واقعاً نمی‌توان شبانه‌روز برای هر کامیون و راننده‌ای یک پلیس اختصاص داد تا کنترل شود! باز هم می‌گویم که ما وظیفۀ خود را می‌دانیم و شب و روز در تلاشیم. قطعاً باید نظارت داشته باشیم و از وظیفۀ خود فرار نکنیم. پلیس ناظم شهر است، واقعاً نمی‌تواند هر شهروندی را جداگانه کنترل کند. همه باید وظیفۀ خود را بدانند، رعایت کنند، اگر تخلفی انجام شد، حتماً برخورد می‌کنیم.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: جایی مثل صاحب روضات دو کامیون برخورد می‌کنند و بین شهروندان حسابی سر و صدا می‌شود. اما ممکن است ما روزانه جلوی یک پل ۱۰۰ راننده را برگردانیم و با ۱۰۰ راننده برخورد قانونی کنیم. بنابراین، پلیس همواره در تلاش است که این اتفاقات رخ ندهد، اما اجتناب‌ناپذیر است. هرجای ایران یا دنیا هم ممکن است برخورد کامیون‌ با پل اتفاق بیفتد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: پل صاحب روضات محاسن بسیاری دارد. ما باید قدردان زحمات مسئولان شهری باشیم. اما دو نکته هم باید دربارۀ آن رعایت شود، یکی نصب گاباریت یا ارتفاع‌سنج و دیگری همسان‌کردن ارتفاع آن با دیگر پل‌های محدوده است. در حال حاضر، این دو عیب و کمبود کوچک باید برطرف شود.

او یادآور شد: تابلوهای محدودۀ پل هم باید پررنگ‌تر و دقیق‌تر شوند، یعنی تقویت تابلوهای هشدار هم از نکاتی است که باید دربارۀ صاحب روضات مورد توجه قرار بگیرد. به اطلاع‌رسانی هم نیاز داریم. اما بخش عمده‌ای از آن به عهدۀ خود راننده است که مسئولیت‌پذیر باشد و به قوانین احترام بگذارد.

سرهنگ زارع ورود کامیون‌های باری را به شهر یک نیاز دانست و توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم که صاحب روضات برای کامیون نیست. درواقع نیاز شهر و ساخت‌وساز این است که کامیون‌های باری به شهر وارد شوند، اما ساعات عبور و مرور مشخصی دارند و نکات ایمنی معینی هم باید رعایت کنند.

او افزود: اگر ما ساختمان یا خیابان می‌سازیم، مترو احداث می‌کنیم، یا هر اقدام عمرانی دیگری که تحقق می‌بخشیم، به مصالح احتیاج دارد. این نیاز هم فقط با تردد کامیون‌های باری برطرف می‌شود. کامیون‌هایی که بار حجیم دارند و اصولاً به نام بار ترافیکی معروف‌اند، نیاز است که به‌صورت ویژه مورد توجه رانندگان و سازمان بار قرار بگیرند. من یک بار دیگر می‌گویم که صاحب روضات محاسن بسیاری برای شهر داشته است. اما در این خصوص یا در هر موضوع دیگری باید انتقاد سازنده کنیم تا شهری خوب و منضبط و منظم برای همگان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha