• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403061609217
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور منجی هستند

همه ادیان الهی چشم‌ انتظار ظهور منجی هستند

ایسنا/گلستان خطیب جمعه گرگان ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در غزه گفت: امروز نه تنها مردم غزه و فلسطین بلکه همه ادیان الهی چشم انتظار ظهور منجی عالم بشریت هستند تا بساط ظلم اسرائیل را در هم بشکند.

حجت‌الاسلام محمد مهاجر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به شب لیله المبیت اظهار کرد: وقتی کفار مکه دیدند روز به روز بر طرفداران حضرت محمد(ص) اضافه می‌شود باهم شور و مشورت کردند که پیامبر (ص) را حبس، تبعید و یا بکشند اما دیدند در هرصورت از انتقام قبیله بنی هاشم درامان نخواهند ماند بنابراین تصمیم گرفتند گروه ۴۰ نفری از قبایل گوناگون تشکیل داده و  دسته جمعی پیامبر را بکشند تا از قصاص قبیله بنی هاشم در امان بمانند.

وی با اشاره به روایت علامه مجلسی افزود: پیامبر به علی(ع) فرمود: «مشرکان می‌خواهند امشب مرا به قتل برسانند، آیا تو در بستر من می‌خوابی؟» امام علی(ع) گفت: «در این صورت شما سالم می‌مانید؟» پیامبر(ص) فرمود: «آری». امام علی(ع) تبسمی کرد، سجده شکر به جا آورد و وقتی سر از سجده برداشت گفت: «آنچه را که مأمور شده‌ای انجام بده که چشم، گوش و قلبم فدای تو باد.» پیامبر(ص)، علی(ع) را در آغوش گرفت و هردو گریه کردند و از هم جدا شدند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) در هفته پیش رو گفت: امام حسن عسگری(ع) به شیعیان سفارش کرد در تشییع جنازه برادران اهل سنت شرکت کرده و حق و حقوق آنها را رعایت و در نهایت مهر و مودت با برادران اهل سنت برخورد کنید.

حجت الاسلام مهاجر با تاکید بر اینکه اسلام به همه مسلمانان سفارش کرده با همه به ویژه خانواده و همسایه با مودت و نیکی برخورد کنید، اضافه کرد: به خاطر وجود نازنین امام زمان که ولی خدا بر روی زمین است خداوند بر بندگان خود نظر رحمت دارد و  اگر ولی خدا نبود زمین اهل خود را می‌بلعید.

وی با بیان اینکه این وعده الهی است که بندگان مومن و صالحین وارثین زمین خواهند شد و در تخلف در وعده خدا نیست، تصریح کرد:  نه تنها مردم کرانه باختری بلکه همه جهان در انتظار منجی عالم هستند تا ظهور کند و به جرم و جنایت و نسل کشی اسرائیل پایان دهد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha