• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403061509015
  • خبرنگار : 50348

طارمی: چه چیزی داده‌اید که پیشرفت می‌خواهید؟/ فوتبال ایران فقط حاشیه است

طارمی: چه چیزی داده‌اید که پیشرفت می‌خواهید؟/ فوتبال ایران فقط حاشیه است

مهاجم تیم ملی ایران بعد از بازی با قرقیزستان گفت: نسبت به شرایط چمن و آب و هوایی و مدت طولانی که دور هم جمع شدیم، بازی سختی بود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، به مصاف قرقیزستان رفت و با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید.

مهدی طارمی پس از بازی گفت: همان‌طور که فکر می‌کردیم بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم که آنها قرار است از عقب دفاع کنند و به ضد حمله‌ها دل بسته بودند. نسبت به شرایط چمن و آب و هوایی و مدت طولانی که دور هم جمع شدیم، بازی سختی بود. خداراشکر که توانستیم بازی را ببریم. به آینده نگاه خواهیم کرد.

طارمی پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران در فولادشهر، این بازی را «تقریبا خوب» ارزیابی و اظهار کرد: نسبت به شرایطی که داشتیم، عملکرد نسبتا خوبی داشتیم. البته باید بگویم که بازی اول همیشه شرایط سخت است. نتایج قطر به عنوان قهرمان دو دوره جام ملت‌ها که باخت و مساوی کره و شکست استرالیا هم حاکی از همین موضوع است.

وی با گلایه از شرایط تیم ملی افزود: نمی‌خواهیم خودمان را با کسی مقایسه کنیم ولی در باشگاه‌های فوتبال ایران چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنید؟ زمین دارید؟ چه چیزی به بازیکنان داده‌اید که از آنها پیشرفت می‌خواهید؟

این بازیکن ملی‌پوش، فوتبال ایران را «فقط حاشیه» خواند و گفت: زمین افتضاح است اما می‌گویند خوب است، این زمین با دوران بازی امیرخان یکی است و حتی بدتر هم شده است. در این چند دوره که به جام جهانی رفتیم، به یک بازی بوده است؟ حالا یک بر صفر بردیم، یعنی بدترین تیم هستیم؟ شرایط زمین مشخص بود، چند زمین خوب داریم؟ نداریم! از تیم ملی چه می‌خواهید؟ کسی در تلویزیون می‌گوید با یک دست و پا به جام جهانی می‌رویم؛ شما با دو دست و دو پا نبردید! چهار دوره پیاپی تیم ملی به جام جهانی رفته ولی شما در ۲۰۰ سال قبل از آن چهار بار نرفتید.

طارمی تاکید کرد: این حرف‌ها کلمات سنگینی است. نمی‌توانیم به یکدیگر فحاشی کنیم. افرادی دیگر کشور را به اینجا رساندند، وضعیت اقتصادی برای همه خراب است و باید شرایط بهتر شود. فشار روی مردم است و طبیعی است که یک جا خالی کنند. ما هم جدا از مردم نیستیم و کشور را دوست داریم. دوست داریم در همه رشته‌ها موفقیت باشد، نباید ما فحش وضعیت کشور را بخوریم و به ما ربطی ندارد. طبیعی است که مردم این عقده‌ها و فشار را یک جا خالی کنند ولی نه در این حد! بازی اول را بردیم و ۳ امتیاز کسب کردیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران همچنین عنوان کرد: مردم از ما فیلم می‌گرفتند و ما از مردم فیلم می‌گرفتیم، هیجان زده شدیم و از مردم اصفهان تشکر کردیم. آخر بازی از هواداران تشکر کردیم، برخی چیزها، شاید هدایت شده بود که نباید باشد! نباید بطری به زمین پرتاب شود، برخی چیزها را باید رعایت کرد. از مردم اصفهان تشکر می‌کنیم که در این چند روز زحمت کشیدند.

طارمی در پایان یادآور شد: اگر چمن خوب نباشد، نمی‌شود خوب فوتبال بازی کرد. روی زمین می‌خواهیم بازی کنیم و چمن باید خوب باشد. بازی خوب باید روی زمین خوب باشد. اگر زمین خوب نباشد، تیم‌های اروپایی نیز نمی‌توانند خوب بازی کنند، مردم باید از فوتبال لذت ببرند، امکانات باید فراهم باشد، اگر زمین خوب باشد، گل‌های بیشتری می‌زنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۲۲:۳۵

آقای طارمی پول های که می گیرید میلیاردی پول می گیرید ریالی بازی می کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۶:۲۶

ازشما که نگرفته ناز شصتش از تیمهای اروپایی گرفته ضمنا زحمت کشیده که گرفته

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۲۳:۲۶

سلام. اقای طارمی، در گذشته فقط یک تیم از اسیا به جام جهانی می رفت. ولی اکنون از اسیا 8 و نیم، تیم به جهانی می رود.جناب طارمی درست است این چاه برای مردم اب ندارد! ولی برای شما نان فراوانی داشته و دارد!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۳:۲۹

ایشان حرف حق زده است. تلاش های شخصی خودش ایشان را به اینجا رسانده. رشد هر ایرانی مایه افتخار است و باید تشویق شوند نه سرزنش

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۰

و جام جهانی ۱۶ تیمی بود.تو این ۴ دوره نتوانستیم جزه ۱۶ تیم باشیم .در بازی با قطر در .جام ملتهای آسیا چکاررر کردیمممممم؟؟!!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۱:۳۱

دوستان بی مهر نباشید. اگر برای طارمی نان دارد به خاطرش زحمت کشیده و میکشد. شما هم اگر میتوانید بروید بازی کنید و نان در بیاورید. فوتبالیست حرفه ای هستش نمیشه از کوچه بازیکن آورد تو تیم ملی بازی کنه که. وضعیت بد درامد مردم هم گردن فوتبالیستا نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۴:۳۶

چمن نداریم ولی به جاش لاف میزنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۰۹:۲۶

اقای وزیر ما فوتبال نخواستیم این پول های چند هزار همتی از جیب گود نشین هاست میدین به فوتبالیست ها

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۸

اگه اینقدر به شماها دستمزد سنگین ندن ،پول برای تجهیز امکانات میمونه.اینقدر خوردین هار شدین !

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۹

واقعیت اینه بعضی از بازیکنان به خاطر پول‌های هنگفتی که بدست آوردن ومیاورند دیگر انگیزه بازی در تیم ملی راندارندالبته خود طارمی بخاطر انگیزه وموقعیتی که داره وزیر ذربینه هنوز داره تلاشش را میکنه وگرنه اگر ایشان در اروپا بازی نمی‌کردند مثل آنها می‌شدن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۴۲

به این تیم نمی‌شه امیدوار شد بازیکنان ما برای تفریح به استادیوم میرند میگید نه آخرش راببینید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۳

تا یادمون هست وقتی بد بازی میکنند حالا چه باشگاهی و چه ملی همیشه از این بهانه ها برای توجیه می آورند ..زمین خراب بود هوا گرم بود داور کج کوله بود چمنش زرد بود و....خخخخ

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۴

من اگه کسی داشتم خیلی از طارمی ها بهتر بودم حاضرم تست بدم من نه خیلی افراد دیگر چون کسی را نداشتیم نشدیم طارمی وگرنه از امسال طارمی بهتر می شدیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۸

خدایش قدوس که بازی می کرد گفت هنوز تیم نداره یعنی هیچ باشگاهی اینو نمیخواد حتی مفت آقا تیم ملی بازی می کنه یکی از یکی بدتر طارمی فردا فوتبالش تمام میشه میاد پرسپولیس میلیاردی می گیره حیف بیت المال