• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061508954
  • خبرنگار : 50549

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

اسکان بیش از ۶۰۰ هزار زائر در مدارس مشهد در دهه پایانی ماه صفر

اسکان بیش از ۶۰۰ هزار زائر در مدارس مشهد در دهه پایانی ماه صفر

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶۴۴ هزار و ۵۷۲ زائر در دهه پایانی ماه صفر در مدارس پیش بینی شده مشهد اسکان یافتند.

حسن محمد زاده در گفت و گو با  ایسنا اظهار کرد: در راستای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر، آموزش و پرورش  خراسان رضوی همچون سال‌های گذشته بر اساس بخشنامه‌های دریافتی از وزارت،  اقداماتی را در راستای اسکان زائران  انجام  و ۷۲۰ مدرسه در اختیار اسکان زائران قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس ۹ هزار کلاس درس با ظرفیت اسکان بیش از ۶۰ هزار نفر شب  در راستای میزبانی شایسته از زائران علی بن موسی الرضا(ع)  تجهیز شد  که این تجهیزات شامل یخچال، تلویزیون و فرش  در مدارس درجه الف و امکانات کمتر در مدارس درجه ب بود.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: سعی کردیم جهت رفاه حال زائران، بیشتر مدارس اطراف حرم مورد استفاده باشد، از طرفی مدارس دورتر را نیز جهت اسکان بیشتر زائران تجهیز کردیم .

محمدزاده اظهار کرد: از مجموع ۷۲۰ مدرسه، تعداد ۲۵۰ مدرسه را برای اسکان  زائران کاروان‌های پیاده در اختیار استانداری قرار دادیم که به صورت رایگان پذیرش شدند، اما مدارس باقی‌مانده با مبلغ اندکی جهت تأمین هزینه آب ، برق و گاز در اختیار فرهنگیان و عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی ۱۳۰۰ نفر از پرسنل فرهنگی در اداره آموزش و پرورش جهت اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر گفت: ۶۴۴ هزار و ۵۷۲ زائر را در دهه پایانی ماه صفر در مدارس اسکان دادیم.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد:  بیشترین اسکان زائران به تعداد ۱۵۷ هزارو ۵۲۲ نفر مربوط به ۱۳ شهریور  و کمترین زائر به تعداد ۸۹۲۴ نفر  مربوط به ۸ شهریور ثبت شده است.

وی گفت: در آخرین روز از ماه صفر اسکان ۱۲۵ هزار و ۶۸۳ زائر در مدارس مشهد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha