• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061508620
  • خبرنگار : 50405

/گزارش سفر رئیس‌جمهور به مشهد/

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
حضور رئیس‌جمهور در بین زائرین پیاده امام رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی روز سه‌شنبه و در آستانه سالروز شهادت امام هشتم، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، مسعود پزشکیان به همراه تعدادی از وزرا و معاونین خود به مشهد سفر و بدین ترتیب سفرهای استانی دولت چهاردهم را از بهشت هشتم آغاز کرد.

رئیس‌جمهور پس از ورود به مشهد، در مسیر پیاده‌روی زائرین امام رضا(ع) حضور یافت و ضمن هم‌قدم شدن با زوار پیاده‌، از روند خدمت‌رسانی دستگاه‌های مربوطه و موکب‌ها دیدن کرد. 

دومین برنامه دکتر پزشکیان در سفر به مشهد، نشست با فعالین اقتصادی خراسان رضوی بود که در استانداری برگزار شد. در این نشست رئیس‌جمهور پس از شنیدن دغدغه‌های فعالین اقتصادی استان، اظهار کرد: طبیعتا باید در خیلی از قسمت‌ها جراحی هایی داشته باشیم تا بتوانیم کشور را از این وضعیت بیرون ببریم، اما قدم اول ما رضایت مردم است. باید مردم را با خود همراه کنیم و به آنان بفهمانیم به خاطر خودشان یکسری کارها را انجام می‌دهیم.

وی در ادامه این نشست خطاب به فعالین اقتصادی بیان کرد: من به عنوان سفیری که به کشورهای مختلف می‌روم، باید بستر را برای بهبود راه تجارت شما فراهم کنم‌. با همدلی و همراهی مجلس و شما می‌توانیم پیش برویم. جراحی نیاز به همدلی دارد. اگر بخواهیم جراحی کنیم باید همه سیاستمداران و مسئولان دست به دست هم دهیم.

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
پزشکیان در جمع فعالین اقتصادی خراسان رضوی

برنامه بعدی رئیس‌جمهور حضور در جمع فعالین سیاسی استان و شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان بود. دکتر پزشکیان در این نشست با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور در گرو شایسته‌سالاری است، عنوان کرد: اگر به دنبال این باشیم که افراد و مسئولان فعلی را به صرف اینکه متعلق به حزب و جناح ما نیستند حذف کنیم، ما هم مثل کسانی عمل کرده‌ایم که به آنها انتقاد می‌کنیم. 

وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح‌شده از سمت فعالین سیاسی استان، گفت: همین گلایه‌هایی که اینجا از ناکارآمدی‌ها و مشکلات در عرصه‌های اقتصادی و غیره به دفعات مطرح شد، ناشی از آن است که به جای انتصاب افراد توانمند و شایسته، دوستان و آشنایان و به قول معروف آدم‌های خودمان منصوب شده‌اند، در حالیکه مسئولیت امانتی است که باید به اهلش سپرده شود. بیایید اصلاح را از خودمان آغاز کنیم و اگر در معرض انتخاب و انتصابی قرار گرفتیم که خود را شایسته آن نمی‌دانستیم، کنار بکشیم.

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
پزشکیان و جوادی حصار، فعال سیاسی مشهدی

سپس دکتر پزشکیان در شب شهادت امام رضا(ع)، به صورت سرزده در جمع عزاداران هیات تبریزی‌های مشهدالرضا حضور یافت و همراه آنان، به سوگواری برای خاندان اهل بیت و امام هشتم پرداخت. 

پس از آن رئیس‌جمهور به همراه محسن حاجی‌میرزایی، عباس عراقچی و محمدجواد ظریف در آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی حضور یافت. رئیس مجلس، فرمانده کل سپاه و تعدادی دیگر از مقامات نیز در این مراسم حاضر بودند. 

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
حضور پزشکیان در مراسم خطبه‌خوانی حرم مطهر

دیگر برنامه رسمی رئیس‌جمهور در روز سه‌شنبه، دیدار با حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی بود. پزشکیان در این دیدار بیان کرد: تمام تلاش دولت این است که به گونه‌ای عمل کند که مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت رضایتمندی هرچه بیشتر پیدا کنند.

همچنین حجت‌الاسلام مروی در گفت‌وگو با پزشکیان اظهار کرد: عدالتخواهی، تبعیت از مقام معظم رهبری، سادگی، بی‌تکلفی و صمیمیت در کلام از جمله ویژگی‏های ممتاز رئیس جمهور محترم است؛ ان‌شاءالله با حفظ همین روحیه و نوع تعامل با مردم در گشایش امور ملت، رفع مشکلات و شتاب‌دهی هرچه بیشتر به پیشرفت‎های کشور موفق باشند. 

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
دیدار پزشکیان و مروی

در این دیدار سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، حسین سیمایی صرّاف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد جواد ظریف و جمعی دیگر از مسئولان دولتی نیز رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

در روز سه‌شنبه همچنین دیداری بین عراقچی و آیت‌الله علم‌الهدی در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد. 

صبح روز گذشته نیز رئیس‌جمهور به منظور عزاداری برای امام رضا(ع)، در هیات ال‌یاسین واقع در جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام مشهدالرضا حضور یافت. محمدباقر قالیباف و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از جمله حاضران در این هیات بودند. 

رئیس‌جمهور همچنین در ظهر شهادت امام رضا، در موکب نجمه خاتون واقع در خیابان فدائیان اسلام حضور یافت و با خدمتگزاران این موکب که به همت جمعی از دختران دهه هشتادی اداره می‌شود و همچنین با زنان و دختران حاضر در آن گفت‌وگو کرد. 

بهشت هشتم؛ مقصد نخستین سفر استانی رئیس دولت چهاردهم
حضور پزشکیان در موکب نجمه خاتون

روز گذشته همچنین فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی وارد مشهد شد و در نشست با انجمن‌های حمل و نقل در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، اعلام کرد: در این ایام ۵ میلیون زائر به مشهد مشرف شده است. ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودرو شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است. 

نهایتا رئیس‌جمهور عصر روز گذشته به نخستین سفر استانی خود پایان داد و با هیات همراهش به پایتخت بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha