• چهارشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403061408511
  • خبرنگار : 50604

روحانی اهل سنت گلستان

امام رضا(ع) پس از شهادت نیز همانند روزگار حیات خود در زندگی مردم اثرگذار است

امام رضا(ع) پس از شهادت نیز همانند روزگار حیات خود در زندگی مردم اثرگذار است

ایسنا/گلستان روحانی اهل سنت گلستان با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) مورد احترام همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، گفت: وجود با برکت این امام پس از شهادت نیز اثرگذار است.

آخوند حاج عبدالرحمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه خداوند متعال انبیاء و اولیاء الهی را برای راهنمایی و هدایت انسان ها فرستاده است، اظهار کرد: از جمله القاب امام رضا(ع) می توان به رضا به معنای راضی بودن به رضای خداوند، زکّی به معنای انسان طاهر و پاکیزه در مسیر خیر و خوبی و به دور از هرگونه فساد و ولی به معنای دوست خداوند است، اشاره کرد که این موارد نشان دهنده ویژگی های شخصیتی درونی و بیرونی امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در منابع اهل سنت نیز مانند کتب اهل تشیع فضیلت‌هایی برای امام رضا(ع) ذکرشده است، بیان کرد: شخصیت امام رضا(ع) به گونه‌ای بود که هر کسی که در نزد ایشان سوالاتی را مطرح می کردند امام (ع) به آن ها پاسخ می‌داد و حتی مامون عباسی در جهت تخریب چهره علمی علی بن موسی الرضا در جلسات مختلف از ایشان سوالاتی می‌کردند که آن حضرت به صورت شافی و کافی پاسخ آنها را می‌دادند.

مدرس حوزه علمیه شهرستان کلاله با اشاره به وجود احسان و نیکوکاری در شخصیت امام رضا(ع) افزود: امام رضا (ع) در هر ماه سه روز روزه می‌گرفتند و احسان می کردند و به صورت شبانه به مردم فقیر صدقه می‌دادند.

وی با اشاره به یکی از سوالاتی که از امام رضا (ع) در رابطه با عدل خداوند نسبت به بندگانش پرسیده بودند، افزود: شخصی از امام رضا(ع) سوال پرسید که آیا خداوند بندگان خود را با آنچه که در طاقت آنها نیست تکلیف و آزمایش می‌کند امام رضا در پاسخ فرمودند؛ خداوند عادل‌تر از آن است که به بندگانش تکلیفی بدهد که آنها توانایی انجام آن را نداشته باشند در ادامه شخص دیگری سوال پرسید پس انسانها هرکاری که خودشان اراده می‌کنند، می‌توانند انجام دهند در این لحظه امام رضا(ع) فرمودند؛ انسانها عاجز از آن هستند که هرکاری را که دلشان بخواهد بتوانند انجام دهند که به این معناست انسانها عاجز هستند و خداوند متعال قادر و مقتدر است.

مدرس حوزه علمیه شهرستان کلاله در رابطه با منزلت و جایگاه امام رضا(ع) در بین اهل سنت افزود: امام رضا(ع) همانگونه که در بین شیعیان مورد احترام است در بین اهل تسنن هم همین‌گونه است زیرا اعتقاد بر این است که آنها اولیاء خدا و امامان دین هستند.

وی در ادامه افزود: این بزرگان هم در زمان حیاتشان و هم پس از شهادتشان در زندگی مردم تأثیر گذار بوده‌اند و مردمان اهل سنت به خصوص مردم ترکمن علاقه ویژه‌ای به ایشان دارند و هنگامی که ازدواج می کنند سفر به مشهد مقدس برای عرض ارادت به امام رضا (ع) جزو اولین سفرهای آنان پس از شروع زندگی است.

آخوند حاج عبدالرحمان محمدی با اشاره به اخلاص و ارادت اهل سنت نسبت به امامان دین مبین اسلام بیان کرد: امیدواریم که خداوند متعال همانگونه که از خیر و برکت آنان در دنیا نصیبمان کرده در روز قیامت هم امام رضا(ع) شفاعت کننده ما بندگان باشد.

وی با اشاره به حضور امامان و علی الخصوص امام رضا(ع) در زندگی مردمان اهل سنت افزود: وظیفه ما مسلمانان این است که باید به معنویات و سخنان امامانمان توجه ویژه داشته باشیم و آن ها را سر لوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha