• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061308221
  • خبرنگار : 30058

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مطرح کرد:

جشنواره فیروزه فرصتی برای طراحان محصولات فرهنگی

جشنواره فیروزه فرصتی برای طراحان محصولات فرهنگی

ایسنا/اردبیل معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نهمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در سراسر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

سید رئوف موسوی ۱۳ شهریور در جمع خبرنگاران  با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره جایزه فیروزه، اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال، در سراسر استان‌های کشور در دو مرحله تعیین برگزیدگان استانی و در ادامه تعیین و تقدیر برگزیدگان ملی برگزار خواهد شد.   

وی با بیان اینکه محصولات فرهنگی به عنوان نمادی از فرهنگ و تمدن هر ملتی مهم تلقی می‌شوند، گفت: در شرایط کنونی که در آن فرهنگ جهانی به پیروی از روند پرشتاب جهانی شدن بسوی فرهنگ غربی همگرا می‌شود، لزوم پاسداشت و برنامه‌ریزی برای حفظ دستاوردهای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بیش از پیش نمایان می‌شود.

موسوی به ایده‌های نوجوانان در عرصه صنایع فرهنگی مرتبط با موضوعات جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم توانمندسازی و ضرورت آشنایی با نوجوانان در زمینه‌های اسباب بازی، عروسک، نوشت‌افزار، طراحی شخصیت و هدایای فرهنگی، بخش ویژه‌ای با موضوع ایده‌های نوجوانان در عرصه صنایع فرهنگی که ارزیابی در مرحله داوری به صورت مجزا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه باید با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و برنامه‌ریزی در این زمینه از طریق کسب و کارهای فرهنگی ضمن کارآفرینی و اشتغالزایی گامی در جهت رونق اقتصاد و فرهنگ برداشت، ادامه داد: ترویج تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه‌سازی به منظور هم‌افزایی شرکت‌کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://platzaar.ir/ تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی نموده است انجام خواهد شد. بارگذاری اطلاعات اثر و یا آثار متقاضیان شرکت در جشنواره استانی با ورود به لینک فوق‌الذکر انجام‌پذیر خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: کالاهایی که دارای عنوان نماد فرهنگی هستند کارکردی آموزشی، سرگرمی و ورزشی دارند، این کالاها بـا مقتضیات فرهنگی تولید و بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بینش جامعه موثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha