• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061307956
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد

افتتاح ۱۳ تعاونی در هفته تعاون در همدان

افتتاح ۱۳ تعاونی در هفته تعاون در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۳ تعاونی با ۷۹ فرصت شغلی در هفته تعاون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در هفته تعاون امسال ۱۳ تعاونثی با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه افتتاح می‌شود.

یوسف شعبانی سه‌شنبه ۱۳ شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون، اظهار کرد: هفته تعاون از امروز به عنوان روز تعاون شروع و تا ۲۱ شهریور ادامه دارد که در این هفته بیش از ۷۵ برنامه در راستای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ترویجی پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید براینکه اقتصاد بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است، افزود: در اسناد بالادستی برای بخش تعاون ۲۵ درصد از سهم اقتصاد را پیش‌بینی کرده است.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۳۷ تعاونی فعال در بخشهای تولید، توزیع و خدمات درحال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۷۶۸ تعاونی تولیدی، ۳۸۱ تعاونی خدماتی و ۱۸۸ تعاونی توزیعی در استان همدان درحال فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند، بیان کرد: این تعاونی‌ها ۳۷ هزار و ۹۴۲ عضو دارند. همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در تعاونی‌های سهام عدالت عضو هستند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان همدان با ۳۵۴ تعاونی بیشترین و  فامنین با ۵۸ تعاونی کمترین تعاونی را دارد، اظهارکرد: در هفته تعاون امسال ۱۳ تعاونی با ۷۹ فرصت شغلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .
 
شعبانی با بیان اینکه تعهد اشتغال بخش تعاون استان در سالجاری ۱۴۷۸ است، یادآور شد: بخش تعاون استان ۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است و امسال ۵۸ میلیون دلار تعهد داریم که درحال تلاش هستیم گزارش خوبی از عملکرد این بخش داشته‌ باشیم.

وی با تأکید براینکه ۷۰ درصد منابع بانک توسعه تعاون استان به تعاونی‌های استان اختصاص دارد،خاطرنشان کرد: در قالب ردیف‌های اعتباری ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ ؛ ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت خط اعتباری ویژه به تعاونی‌ها پرداخت کرده است. همچنین در خط اعتباری ۶۰۰۰ مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان و در خط اعتباری ۶۰ هزار نیز هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و ابلاغ شده اما هنوز تخصیص صورت نگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار رو فاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در راستای توجه و توسعه فرهنگ تعاون طی سه سال گذشته اقدامات برجسته و ویژه‌ای صورت گرفته است، تأکید کرد: برای اولین بار تدوین سند توسعه تعاون استان انجام شده است به طوریکه با هدف توسعه فرهنگ تعاون سند توسعه تعاون استان اجرایی شده است.

  شعبانی ادامه داد: اهمیت ویژه به آموزش و نظارت در بخش تعاون صورت گرفته، به‌طوریکه بیش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش برای تعاونی‌ها صورت گرفته است .همچنین ردیف اختصاصی استان به بخش تعاون اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای هفته تعاون امسال بیش از ۷۵ برنامه پیش‌بینی شده است که برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر برگزار خواهد شد که  ۱۶۸ تعاونی در رقابت تعاونی‌های برتر استان شرکت کردند  و از بین این تعاونی‌ها ۴۰ تعاونی رتبه استانی را کسب کردند.

وی افزود: در نهایت ۱۵ تعاونی به عنوان تعاونی برتر معرفی شدند که در نوزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان معرفی و تجلیل خواهند شد. سال گذشته ۱۱ تعاونی استان تجلیل شدند و به مرحله ملی راه یافتند که امسال به ۱۵ تعاونی افزایش یافت.

 شعبانی با تأکید براینکه متاسفانه امروز از سهم ۲۵ درصدی سهم فعالیت‌های اقتصادی کشور در تعاونی‌ها فقط هفت درصد است، بیان کرد: تلاش داریم سهم تعاون از اقتصاد استان را بالا بریم و تعاونی‌های جدید با گرایش دانش بنیان داشته باشیم.

وی اظهارکرد: تلاش داریم تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها که مبنایی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است، را تشکیل دهیم، وضعیت اقتصاد بخش تعاون را با سه بخش خانواده ( ایجاد تعاونی‌های خانواده محور)، کانون‌های کسب و کار، تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها گره بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha