• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403061307729
  • خبرنگار : 71505

رییس شورای شهر تهران:

خون شهدای فلسطین گریبان رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی را خواهد گرفت

خون شهدای فلسطین گریبان رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی را خواهد گرفت

رییس شورای شهر تهران گفت: خون شهدای فلسطین گریبان رژیم اشغالگر و جعلی صهیونیستی را خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با اشاره به اینکه ۱۳ شهریور در تقویم کشورمان روز تعاون نامگذاری شده است؛ گفت: تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی یک جامعه نقش بسزایی دارد و این مهم در کشور جایگاهی را برای خود در کشور باز کرد، اما آنگونه ای که می بایست به مرتبه رفیع خود برسد و در همه مؤلفه های جامعه رسوخ داشته باشد و نقش اثربخش تعاونی‌ها در لایه‌های مختلف دیده شود، متاسفانه اتفاق نیفتاده است. امیدواریم که بتوان با یک برنامه ریزی درست نقش و جایگاه تعاونی ها پررنگ تر شود. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و هم دلی در جامعه حاکم و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود.

وی همچنین یاد و نام ابوریحان بیرونی، عالم اسلامی، دانشمند ایرانی و پیشتاز درعلوم مختلف را گرامی داشت و ضمن تبریک این روز به همه دانشمندان ایران و جهان افزود: امیدواریم مسیر این دانشمندان به نحو احسن پیموده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فرا رسیدن سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر انقلاب اسلامی و همه دلدادگان و عاشقان این حضرت تسلیت گفت.

وی با یادآوری رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی، به سالروز شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی در 14 شهریور سال 1360 اشاره کرد و ضمن پاسداشت نام این دو مجاهد و رهروان راستین انقلاب، در این خصوص گفت: منافقین با ترور مسئولان رده بالای نظام می‌خواستند مردم را از آینده انقلاب اسلامی ناامید کنند. آیت‌الله قدوسی، دادستان وقت کل کشور یکی از مسئولینی بود که به‌دست منافقین به شهادت رسید.

چمران با تأکید بر اینکه این شهادت‌ها، انقلاب اسلامی ما را مستحکم‌تر کرده، افزود: شهید سرتیپ دستجردی نیز یکی دیگر از یاران امام خمینی (ره) بود که وی با قبول مسئولیت در رده‌های حساس نظام گروهک منافقان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت؛ از این رو مورد ترور قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی همچنین با آرزوی قبولی عزاداری‌های مسلمین و شیعیان جهان در ایام سوگواری ماه محرم و صفر پیشاپیش فرارسیدن یکم ربیع الاول، سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه را گرامی داشت و برای همه مسلمین و ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تداوم انسان کشی‌ها و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: به رغم همه اعتراضاتی که مردم مختلف جهان به این کشتارها دارند؛ متأسفانه همچنان شاهد قتل عام کودکان و مردم بی دفاع غزه هستیم. دیدیم که رژیم خون آشام اسرائیل، یک مدرسه ای که فلسطینیان مهاجر در آنجا ساکن بودند را بمباران کرده و بسیاری از آنان را به شهادت رساند.

چمران با اشاره به اینکه بارها دیده ایم و همچنان هم می بینیم که در داخل سرزمین های اشغالی تظاهرات های گسترده و کم نظیری از سوی شهروندان اسرائیلی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر پا شده، اما این رژیم همچنان با همان خوی خون آشامی به کار خود ادامه می‌دهد؛ گفت: قطعاً این شهادت ها و این خون ها گریبان این رژیم اشغالگر و جعلی را خواهد گرفت و امیدواریم بساط این رژیم اشغالگر به زودی از منطقه برچیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha