• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403061307576
  • خبرنگار : 71342

حکایت زنانی که سفره دل‌شان را باز می‌کنند

حکایت زنانی که سفره دل‌شان را باز می‌کنند

شاید از آغاز این زنان قصد نداشتند سفره دل بگشایند. آنان فقط به قصد حضور در مراسمی زنانه آمده بودند اما همین سفره زنانه سبب شد که سفره دل‌شان را بگشایند و ...

این خلاصه‌ای است از داستان نمایش «امان» نوشته عباس جمالی که با کارگردانی مجتبی جدی به زودی در تئاتر «هامون» روی صحنه می‌رود.

مجتبی جدی در آستانه اجرای این نمایش تاکید کرد که نمایش «امان» اجراهای محدودی خواهد داشت.

این کارگردان تئاتر درباره ویژگی‌های نمایش خود به ایسنا گفت: متن این نمایش نوشته عباس جمالی است که اولین بار سال ۹۷ آن را در جشنواره تئاتر تجربه دانشکده هنرهای زیبا اجرا کردیم و سال ۹۸ نیز آن را در جشنواره تئاتر «هامون» روی صحنه بردیم که خوشبختانه با بازخورد خوبی همراه شد. قصد داشتیم آن را برای عموم تماشاگران نیز روی صحنه بیاوریم تا اجرای آن به چند اجرای جشنواره‌ای محدود نشود اما به دلیل همه‌گیری کرونا و برخی مشکلات دیگر، اجرای عمومی آن به تاخیر افتاد.

جدی ادامه داد: در نهایت، این نمایش را با گروهی جدید برای اجرای عمومی آماده کرده‌ایم و قرار است از ۱۸ شهریور ماه آن را روی صحنه ببریم.

حکایت زنانی که سفره دل‌شان را باز می‌کنند

او درباره داستان این نمایش توضیح داد: متن این نمایش نیمه اول دهه ۹۰ نوشته شده و داستانی اجتماعی دارد و درباره چند زن است که در یک سفره زنانه دعای امان را می‌خوانند و به تدریج هر یکی از آنان سفره دل‌شان را می‌گشایند و از مشکلات خود می‌گویند.

جدی اضافه کرد: ما اجراهای محدودی داریم و فعلا قرار است فقط یک هفته روی صحنه باشیم. اگر شرایط مناسب بود، شاید برای چند اجرای دیگر هم کارمان را تمدید کنیم.  

این نمایش به تهیه‌کنندگی آرش دهقان شاد اجرا می‌شود و بازیگران آن به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: زینب ‌ایزدپناه، مهسا ‌بهروزی، نازنین ‌حشمدار، سمیرا ‌زائری، یاسمن ‌نصیری.

دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش به شرح زیر هستند:مجری طرح: رها ‌جهانشاهی، مشاور پروژه: مسعود ‌ملکوتی ‌نیا، طراح صحنه و لباس: مجتبی ‌جدی، طراح گرافیک: نگین محمد علی، عکس: فتاح ذی‌نوری، رضا ‌جاویدی، طراح نور: نازنین ‌یارویسی، موسیقی: حسام ناصری (قطعه تنها)، تکنواز کمانچه: سامان صمیمی، طراح تیزر، طراح موشن: علیرضا ‌لطفی ‌زاده، روابط عمومی:  امیر ‌پارسائیان ‌مهر، دستیار کارگردان: علیرضا ‌لطفی ‌زاده، منشی صحنه: سمیرا ‌زائری، مدیر صحنه: رضا سالاریانی.

نمایش «امان» هر شب ساعت ۲۱ و سی و به مدت ۴۵ دقیقه در تئاتر هامون به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، نرسیده به خیابان شهدای ژاندارمری روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha