• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403061307559
  • خبرنگار : 50283

دختر طلایی مسابقات آسیایی کاراته؛

هدفم حضور درخشان در المپیک است

هدفم حضور درخشان در المپیک است

ایسنا/گیلان نوجوان کاراته‌کای بندرانزلی که توانست مدال طلای رقابت‌های آسیایی فیلیپین را از آن خود کند، گفت: برای حضور و درخشش در المپیک تلاش می‌کنم.

پارمیس علیپور که متولد ۱۳۸۸ است و از سال‌ تحصیلی جدید وارد کلاس دهم می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خواهرم به کلاس کاراته می‌رفت و برای اولین بار وقتی ۵ سالم بود به همراه او در یکی از جلسات تمرینش حاضر شدم و همانجا بود که نحوه تمرین، نوع برخورد مربی با ورزشکاران و فضای کلاس برایم خوشایند بود و از آن روز به بعد همواره به والدینم اصرار داشتم که من هم می‌خواهم کاراته یاد بگیرم و اینطور شد که وارد این عرصه از ورزش شدم.


علیپور ادامه داد: یک سال بعد و در ۶ سالگی در مسابقات استانی که در رشت برگزار شد توانستم مدال طلا را کسب کنم و هیچگاه حس آن لحظه را فراموش نمی‌کنم که در دنیای کودکی به فکر حضور در عرصه رقابت‌های جهانی بودم و همین مسئله انگیزه مضاعفی برای حضور در کلاس‌های ورزشی و کسب مهارت و تجربه‌های بیشتر را به من می‌داد.

هدفم حضور درخشان در المپیک است

این نوجوان ورزشکار اظهار کرد: با جدیت تمرین‌های ورزشی را دنبال می کردم و البته از درس خواندن هم غافل نبودم به طوری‌که سال گذشته و علی‌رغم حضور در اردوهای مختلف توانستم کلاس نهم را با معدل ۱۹.۸۳ پشت سر بگذارم.

علیپور گفت: مسابقات آسیایی کاراته از دوم تا چهارم شهریورماه سال جاری در فیلیپین برگزار شد و من با پشت سر گذاشتن رقبایی از ژاپن، ویتنام، ماکائو و در نهایت قزاقستان توانستم مقام اول این دور از رقابت‌ها را کسب کنم.

وی افزود: قبل از آن، رقابت‌های مقدماتی در روسیه بود که سطح رقابت زیاد بالا نبود هر چند برای کسب تجربه بد نبود ضمن اینکه حضور در برابر رقبای خارجی باعث استرس و فشار مضاعف در هنگام مسابقه می‌شود.

هدفم حضور درخشان در المپیک است

این دختر نوجوان بندرانزلی با بیان اینکه والدینم همواره حامی و پشتیبانم بودند، تاکید کرد: قبل از رقابت‌های آسیایی ۶ ماه در شهرهای مختلف از جمله مازندران، تهران و سمنان در اردو بودیم و وقتی برای مسابقات روی تاتامی می‌رفتم تنها هدفم پیروزی برای جبران زحمات والدینم و مربی پرتلاشم سرکار خانم آمنه زکاله بود.

علیپور که هفتم شهریورماه امسال و طی مراسمی در بندرانزلی مورد استقبال قرار گرفت، تصریح کرد: برای انتخاب مسیر زندگی فردی، باید به آنچه علاقه داریم بپردازیم و برای هدفی که تعیین کردیم سرسختانه تلاش کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha