• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403061106899
  • خبرنگار : 50037

۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در رزن افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد  پروژه عمرانی در رزن افتتاح و کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان همزمان با هفته دولت ۱۱ شهریور ماه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف در شهرستان رزن با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

زمین چمن استادیوم ورزشی شهر رزن پس از ۱۰  سال انتظار  در زمینی به مساحت ۸۰۰۰  متر مربع با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری، احیا و بازگشت به  چرخه تولید  کارخانه تولید فویل آلومینیومی رزن به عنوان بزرگترین کارخانه فویل آلومینیومی غرب کشور با اعتباری افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، پروژه بلوار اصلی شهر رزن، افتتاح قطعه یک کنار گذر رزن، مرکز خدمات جامع سلامت روستای چایان، بهسازی روستایی چایان، سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن، افتتاح اولین مسکن نهضت ملی شهر رزن از جمله پروژه‌هایی بود که در این شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

استخر ورزشی و تفریحی شنا شهر دمق نیز از جمله پروژه‌هایی بود که به مساحت ۱۵۰۰ متر با اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد ریالی با ظرفیت ۶۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

جذب سه پزشک جدید برای رزن

علی اصغر غفاری آثار فرماندار شهرستان رزن  در افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای چایان از  جذب سه پزشک برای شهرستان رزن خبر داد و  اظهار کرد: طی یک سال گذشته تلاش زیادی برای جذب پزشک برای مراکز درمانی شهرستان داشتیم و در نهایت با پیگیری‌های مستمر از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان توانستیم سه پزشک جذب کنیم.

علی اصغر غفاری‌آثار با اشاره به اینکه پزشکان جذب شده دو خانم و یک آقا هستند، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ما هر حمایتی نیاز باشد به این بخش برای ارائه خدمت در رزن انجام خواهیم داد ضمن اینکه به دنبال جذب پزشک متخصص نیز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به ایجاد مراکز جامع سلامت در سطح شهرستان نیازمند پزشکان بیشتری هستیم که در این رابطه  برای ارائه خدمات به شهروندان و مردم شهرستان و به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای بیماران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

غفاری‌آثار گفت: مراکز جامع سلامت روستایی در سطح شهرستان در دو سال گذشته موجب شده است تا کمبود پزشک و متخصص در این حوزه داشته باشیم که با جذب سه پزشک بخشی از مشکلات شهرستان مرتفع خواهد شد.

غفاری آثار افزود: ضمن تقدیر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی برای تامین پزشک در آینده نزدیک با تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر عج شهرستان رزن قطعا نیازمند پزشکان متخصص هستیم که نیاز  است تا دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور تامین پزشک متخصص نیز اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند.

فرماندار رزن همچنین در آئین افتتاح پروژه‌های  بهسازی روستای چایان، اظهار کرد: شاخص تولید مسکن روستایی در شهرستان رزن ۱۰۶ درصد بوده و طی سه سال گذشته در سطح روستاهای  این شهرستان۱۱۰۰ تولید مسکن، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی انجام شده که ۶۰ درصد این مساکن به بهره‌برداری رسیده است.

غفاری آثار شاخص بهسازی روستایی این شهرستان را ۱۰۰ درصد برشمرد و گفت: با پیگیری‌های لازم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان رزن به شاخص بهسازی ۱۰۰ درصد رسیده اند ضمن اینکه در بخش مرکزی و بخش بقراطی این شهرستان علاوه بر روستاهای بالای ۲۰ خانواد در روستاهای چهار تا پنج خانواده نیز اجرای بهسازی انجام شده است.

وی با اشاره به بهسازی روستای چایان با جمعیت ۹۷۵ نفر نیز اظهار کرد: ۷۰۰۰ متر مربع زیرسازی و ۵۵۰۰ متر مربع آسفالت از جمله اقداماتی است که برای  بهسازی این روستا انجام و امروز افتتاح شد.

غفاری‌آثار با اشاره به اینکه اتفاقات خوب شهرستان در حوزه عمران و آبادانی را مرهون با هم کارکردن و با هم بودن در انجام کارها هستیم، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مناطق محروم همراه با پیوست عدالت از جمله مواردی است که در خدمتگزاری به مردم نسبت به آن در شهرستان رزن توجه ویژه داشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha