• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061106844
  • خبرنگار : 50624

نام مریم میرزاخانی بر سردرِ دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان حک شد

نام مریم میرزاخانی بر سردرِ دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان حک شد

ایسنا/اصفهان رئیس دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان گفت: دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان، با هدف بزرگداشت جایگاه علمی مریم میرزاخانی، تصمیم‌ گرفت که نام ایشان را برای ساختمان دانشکده ریاضی و آمار انتخاب کند.

علیرضا امینی هرندی، رئیس دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان، به ایسنا گفت: ساختمانی که دانشکدهٔ ریاضی و آمار در آن واقع ‌شده است، با عنوان ساختمان مریم میرزاخانی نام‌گذاری شده است. حدود دو سال پیش فرآیند تصمیم‌گیری برای این نام‌گذاری در دانشکده ریاضی و آمار آغاز شد و در یک سال اخیر بعد از مکاتبه با واحدهای مربوطه در دانشگاه و موافقت هیئت رئیسه دانشگاه، ساختمان دانشکده ما به اسم این ریاضی‌دان بزرگ نام‌گذاری شد.

او با اشاره به اینکه مریم میرزاخانی یکی از برندگان مدال فیلدز در رشته ریاضی است، تصریح کرد: این مدال مهم در ریاضیات، به ریاضی‌دانان برجسته‌ای که زیر ۴۰ سال دارند و کارهای بسیار ارزشمندی در ریاضیات انجام دادند، اهدا می‌شود. خانم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴، به دلیل دستاوردهای بسیار ارزنده‌شان در ریاضیات، به‌عنوان اولین ریاضیدان زن، موفق به کسب این مدال شدند و متأسفانه مرگ ناگهانی، ایشان را از دنیای ریاضیات گرفت. دانشکده ریاضی و آمار دانشگاه اصفهان، با هدف بزرگداشت جایگاه علمی این ریاضیدان ایرانی، تصمیم‌ گرفت که نام ایشان را برای ساختمان دانشکده انتخاب کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در خصوص اینکه این نام‌گذاری سوژه‌ کاربران شبکه‌های مجازی شده است، افزود: ما همواره به ریاضی‌دانان بزرگ گذشته تاریخ کشورمان مثل خوارزمی و ابوریحان بیرونی و غیاث‌الدین جمشید کاشانی و دیگران افتخار می‌کنیم، اما مریم میرزاخانی به‌عنوان یک ریاضی‌دان معاصر برای کشور ما افتخار آفرید. از آنجایی که او مایه افتخار همه ملت ایران است و این نام گذاری هم بزرگداشتی از جایگاه علمی ایشان است و هم انگیزه بخش دانشجویان رشته ریاضی است، از این نام‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استقبال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۰۷:۴۴

از مسئولین محترم دانشگاه اصفهان کمال تقدیر و تشکر را داریم و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون می نماییم.