• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403061106730
  • خبرنگار : 30058

انتشار دو عنوان کتاب در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزش در ‌جهاد دانشگاهی اردبیل

انتشار دو عنوان کتاب در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزش در ‌جهاد دانشگاهی اردبیل

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب های« دوره بندی قدرت در تمرینات ورزشی» و « ارزیابی آمادگی جسمانی » را با رویکردی به حوزه علوم انسانی به ویژه تربیت بدنی و علوم ورزش از جمله طراحی تمرینات، آمادگی جسمانی، بهبود عملکرد ورزشی و عتلای ورزش قهرمانی‌ را منتشر کرد.

کتاب«دوره بندی قدرت در تمرینات ورزشی» توسط جاوید شاه‌حسینی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، دکتر محمد فشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و رحیم علیزاده دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی به رشته تالیف درآمده است.

در این کتاب آمده است: امروزه بدون برنامه‌ریزی دقیـق‌ و علمی‌ نمی‌توان پلـه‌های پیشـرفت‌ در ورزش قهرمانی‌ را طی‌ نمود. جهت‌ رسیدن به‌ قله‌ موفقیت‌ در رشته‌های ورزشی‌ مختلف‌، ورزشکار باید از یک‌ برنامه‌ بسیار دقیق‌، زمان بندی شده و علمی‌ تبعیت‌ کند. کشورهای توسـعه‌یافتـه‌ کـه‌ بیشترین‌ مـدالهای المپیکـی‌ را بـه‌ خـود اختصـاص می‌دهنـد، در رشـته‌های مختلـف‌ ورزشـی‌ برنامه‌های ٤، ٨ و حتی‌ ١٢ ساله‌ دارند.

مغز متفکر این‌ طرح های موفق‌، کسـی‌ نیسـت‌ جـز یـک‌ طراح فرهیخته‌ که‌ کاملا با نیازهای رشته‌ ورزشـی‌ آشـنا بـوده و در زمینـه‌ فیزیولـوژی ورزشـی‌، حرکت‌شناسی‌، آسیب‌شناسی‌ و روش برنامه‌ریزی تمرین‌ تسلط‌ دارد.

کتاب حاضر یک‌ مجموعه‌ منحصربه‌فرد است‌ که‌ به‌صورت کاملا علمی‌ و حرفه‌ای بـه‌ چگونگی‌ طراحی‌ تمرینات در سطوح مختلف‌ می‌پردازد و مخاطب آن، مربیان و طراحان تمرینی‌ هستند که‌ دارای زمینه‌ قوی تحصیلاتی‌ در رشته‌ تربیت‌بدنی‌ و علوم ورزشی‌ هستند. ایده اصلی‌ کتاب از متخصص‌ بین‌المللی‌ طراحی‌ تمرین‌ در دنیا یعنی‌ تئودور بومپا گرفته‌ شده است‌.

کتاب « دوره بندی قدرت در تمرینات ورزشی»، ۱۲۲ صفحه ای، در ۴ فصل گردآوری شده است و به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب «ارزیابی آمادگی جسمانی» توسط دکتر آرزو اسکندری عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی تهران، دکتر محمد فشی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، علیرضا احمدپور و  جاوید شاه‌حسینی کارشناسان ارشد فیزیولوژی ورزشی تالیف گردیده است.

در این کتاب آمده است: مربیان و ورزشکاران در طول تمرینات بارها آزمون های آمادگی جسمانی را انجام داده و از وضعیت آمادگی خود مطلع می شوند. با این وجود، بسیاری از آنها آزمون های مناسب را به کار نمی برند و بنابراین، آمادگی ویژه خود را به دست نمی آورند. از طرفی امکانات آزمایشگاهی و هزینه های مربوط به آنها همیشه در دسترس نیست. بنابراین، هر ورزشکار با توجه به امکانات و شرایط مالی باید ارزیابی های مناسب را به وسیله آزمون‌های متناسب را انتخاب کند.

در این کتاب تلاش بر آن بوده است تا انواع آزمون های آمادگی جسمانی برای ورزشکاران رشته های مختلف فراهم شود تا مربیان بتوانند در هر شرایطی ارزیابی ویژه ای از آمادگی جسمانی خود داشته و براساس نیاز از آزمون های میدانی یا آزمایشگاهی مناسب استفاده کنند. در این کتاب آزمون های آمادگی جسمانی جدید و به روز در قالب دو بخش آزمایشگاهی و میدانی همراه با آزمون های ویژه برخی رشته های ورزشی ارائه شده است که می تواند برای عموم ورزشکاران و مربیان استفاده شود.

مولفان امیدوارند کتاب حاضر که در آن، بهترین و جامع ترین آزمون های ورزشی برای ارزیابی آمادگی جسمانی ارائه شده است، راهی برای افزایش دانش مربیان، ورزشکاران و دانشجویان تربیت بدنی در راستای ارزیابی قبل از شروع تمرینات ورزشی و کمکی برای ارتقا عملکرد ورزشکاران حرفه ای باشد.

کتاب «ارزیابی آمادگی جسمانی»، ۲۴۰ صفحه ای، در ۱۲ فصل گردآوری شده است و به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha