• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061106621
  • خبرنگار : 50598

تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۸ هزار دانشجو در ۶۰ رشته در ۷ واحد دانشگاهی‌ پیام نور استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که حدود ۹۰ درصد دانشجویان خانم هستند.

علی یونسی، ۱۱ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه پیام نور مولود انقلاب است و تنها دانشگاهی است که به صورت ترکیبی غیرحضوری و حضوری آموزش ارائه می‌دهد. بسیاری از خدمات دانشگاهی ما غیر حضوری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با کمک مردم تاسیس شده است، افزود: ما پتانسیل ها و توانمندی‌های بسیار خوبی داریم و مطالبه ما این است که دانشگاه‌های دیگر، بخشی از بار آموزشی خود مثل رشته‌های علوم انسانی را به دانشگاه پیام نور واگذار کنند.

یونسی با اشاره به آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی گفت: از امروز دفترچه ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند دفترچه را دریافت و مطالعه کنند. همچنین شرایطی فراهم کردیم تا در ستاد دانشگاه واقع در خیابان شهید شیرودی، مراجعه حضوری داوطلبان برای ثبت‌نام را داشته باشیم.

وی افزود: ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور از ۱۴ تا ۱۸ شهریور به صورت غیر حضوری در سایت سنجش انجام می‌شود. افرادی که کنکور ثبت نام نکردند یا در کنکور موفق نبوده‌اند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون شرکت کنند. افرادی که پیش دانشگاهی ندارند نیاز به فوق دیپلم دارند ولی اگر تا بهمن مدرک پیش دانشگاهی خود را بگیرند قبولی آنها محفوظ می‌ماند.

وی با بیان اینکه اکثریت امتحانات پیام نور به صورت تستی است با اشاره به سیستم آموزش محور دانشگاه پیام نور گفت: شهریه برای دانشجویان در هیچ رشته‌ای از ۱۰ میلیون تومان فراتر نخواهد رفت و برای کارشناسی علوم انسانی زیر چهار میلیون تومان است.

یونسی اضافه کرد: در حال حاضر هشت هزار دانشجو در ۶۰ رشته در هفت واحد دانشگاهی‌ پیام نور استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که حدود ۹۰ درصد دانشجویان خانم هستند. بیشترین دانشجو مربوط به واحد اراک با سه هزار دانشجو و واحد ساوه با ۱۵۰۰ دانشجو است.

وی ادامه داد: ۶۰۰ دانشجو نیز در مقطع ارشد رشته‌های مدیریت، زبان، علوم تربیتی، تاریخ، فلسفه و حسابداری داریم که در این مقطع کلاس‌ها کاملا به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

یونسی با بیان اینکه برای افزایش رشته‌های جدید تابع وزارت علوم هستیم، گفت: ما در بخش آموزش‌های آزاد در سه ماه گذشته رتبه اول را در اختیار داشتیم. به صورت کلی نیز در بین ۶ دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های استانی هستیم.

وی اضافه کرد: نشریه علمی و پژوهشی اقتصاد دانشگاه پیام نور استان مرکزی، رتبه اول ضریب تاثیر در بین نشریات اقتصادی کشور را دارد و بسیاری از محققین اقتصادی کشور تلاش می‌کنند مقالات خود را در این نشریه چاپ کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: دو میلیون نفر در طول ۳۱ سال گذشته از دانشگاه پیام نور در استان مرکزی فارغ التحصیل شده‌اند. اقدام بعدی ما گرفتن مقطع دکتری در رشته مدیریت دولتی است. در کارشناسی ارشد نیز در حال اخذ رشته‌های حقوق، فتوشیمی، اقتصاد، نانوبیوتکنولوژی و شیمی دارویی هستیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha