• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403061106607
  • خبرنگار : 50200

با نگاهی به پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۳ استان

خوان گسترده انقلاب در مازندران

خوان گسترده انقلاب در مازندران

ایسنا/مازندران هفته دولت امسال مصادف شد با اولین روزهای کاری دولت چهاردهم و در واقع دستاوردهای دولت سیزدهم در آغازین روزهای شروع به کار دولت جدید رونمایی شد؛ این گزارش با معرفی طرح‌های هفته دولت امسال نگاهی کرده به نهضت خدمت‌رسانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در مازندران.

تلاش‌های رئیس جمهور شهید در مسیر خدمت به مردم، بر کسی پوشیده نیست و مردم خود به قضاوت عملکرد دولتمردان خواهند نشست. اما خوان خدمات‌رسانی دولت سیزدهم در مازندران که یکی از آخرین مقاصد سفر رئیس جمهور شهید بود، بسیار گسترده و پربار شد. در هفته دولت ۱۴۰۳، انواع و اقسام طرح‌های عمرانی، اقتصادی، درمانی، تولیدی، خدماتی و زیرساختی در مناطق شهری و روستایی مازندران به افتتاح و بهره‌برداری رسید که نشان از حرکت روبه‌جلوی قطار پیشرفت دولت سیزدهم در مازندران داشت.

یکی از بارزترین خدمات دولت سیزدهم در مازندران را شاید بتوان آزادسازی ساحل و توسعه خطوط ارتباطی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های آب و انرژی به ویژه در روستاهای دورافتاده و محروم استان دانست.

افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ عنوان پروژه حوزه ارتباطات با اعتبار بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۲ طرح زیرساختی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد در قالب پروژه‌های حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها و اجرای سازه‌های تامین آب کشاورزی مازندران و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه آبرسانی و فاضلاب با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان، افتتاح خطوط انتقال برق و پست فوق توزیع با اعتبار بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۸۷ پروژه کشاورزی با اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۱۸۸میلیارد تومان از جمله اقدامات بارز دولت بود.

از دیگر برنامه‌های هفته دولت امسال در مازندران می‌توان به افتتاح تجمیعی ۱۱ پروژه حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلووات شمال کشور با اعتبار ۹ میلیارد تومان، افتتاح تجمیعی ۱۳۱ پروژه حوزه راهداری با اعتبار بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان، افتتاح کارخانه آرد طبرستان با اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان، افتتاح مخزن آب ۲۰ هزار مترمکعبی ساری برای رفع مشکل آب شرب مرکز استان و ‏افتتاح تجمیعی ۳۷۰۰ واحد مسکن ملی اشاره کرد.

اما دولت سیزدهم در مازندران چندین اَبَرپروژه را نیز ریل‌گذاری کرد که برخی از آن‌ها شامل آغاز آب‌رسانی به ۱۰۰۰ روستای استان با اعتبار بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان، تسریع در اتمام عملیات اجرایی سد گلورد جهت اتمام نهایی پروژه تا پایان مهر، افتتاح ۸۴ پروژه طرح هادی روستاهای مازندران به ارزش ۱۱۱ میلیارد تومان و کمک به ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات بوده است.

یوسف نوری، استاندار مازندران در آغاز هفته دولت بیان کرد: امسال در هفته دولت مازندران ۹۱۷ طرح با اعتبار ۶۸۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی افتتاح و ۱۰۷ پروژه هم با اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

نکته جالب هفته دولت امسال در مازندران که شاید یکی از برجسته‌ترین اقدامات دولت سیزدهم نیز باشد در شهرستان قائمشهر به ثمر نشست؛ آنجا که فرماندار این شهرستان از پایان تمامی پروژه‌های بر زمین مانده قائمشهر خبر داد و گفت: آخرین پروژه بر زمین مانده که پل «سوخته‌کلا» ‏بود با همت دولت سیزدهم احداث شد و زیر بار ترافیک رفت.

در این مقال نگاهی کلی به رویکرد و تداوم خدمت دولت‌ها در مسیر انقلاب اسلامی که با نگاه عدالت محوری و برای تامین رفاه و آسایش مردم شکل گرفت،می‌اندازیم. 

خوان گسترده انقلاب در مازندران

مازندران پس از انقلاب اسلامی

تامین رفاه با برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار مازندران که در سال ۵۷ فقط ۳۰ درصد از روستاهای استان برق‌دار بودند بخشی از این دستاورد ۴۵ ساله انقلاب بود.

توسعه اماکن ورزشی مازندران از ۱۷ هزار مترمربع به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع، افزایش صادرات کالا از صفر به ۵ میلیارد دلار از گمرکات مازندران و کسب درآمد تجارت خارجی مازندران از صفر به ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان در مبادلات کالا، افزایش ۱۳ برابری ناوگان اورژانس مازندران از ۸ به ۱۰۱  پایگاه و راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد بخش دیگری از خدماتی بود که پس از انقلاب اسلامی در طول مدت دولت‌ها به ثمر نشست.

در ادامه و در مازندران تعداد مدارس از ۱۰۰۰ باب در بعد از انقلاب، اکنون به ۴۰۰۰ باب رسیده و تعداد بانوان معلم استان با رشد ۶ برابری همراه بوده است. همچنین ایجاد ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی گامی در توسعه اقتصادی مازندران پس از انقلاب اسلامی بود که منجر به ایجاد ۸۷ هزار اشتغال پایدار گردید.‏

‏ساخت و خرید بیش از ۱۴ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان، واکسیناسیون ۱۸۸ میلیون جمعیت دامی در مازندران، افزایش ظرفیت تجاری بنادر استان به بیش از ۱۰ میلیون تن، افزایش طول راه های روستایی مازندران از ۲۳۰۰ کیلومتر به ۷۸۰۰ کیلومتر، افزایش طول بزرگراه های مازندران از صفر به ۸۲۰ کیلومتر پس از انقلاب اسلامی از دیگر شاخصه‌های نهضت خدمت‌رسانی در ادوار دولت‌هاست.

همچنین پیشرفت‌های کم نظیر مازندران در عرصه کشاورزی در دوران ۴۵ ساله انقلاب اسلامی شامل تولید آبزیان پرورشی از ۲ هزار تن به ۱۰۷ هزار تن ‏و رشد تولید ماهیان خاویاری از صفر به بیش از ۲۵۰۰ تن و صادرات خاویار مازندران از ۲ کیلوگرم در سال به ۱۳۴۲ کیلوگرم پس از انقلاب است که برگ زرینی دیگر بر توسعه و پیشرفت در مازندران پس از انقلاب است.

به گزارش ایسنا، تاکنون و پس از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مازندران ۷.۶ تا ۷.۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند که در بین ۱۰ استان برتر کشور از نظر حجم تولیدات کشاورزی قرار دارد. همچنین ۱۰ درصد اقتصاد کشاورزی کشور متعلق به مازندران است و این استان با اختلاف رتبه نخست اقتصاد کشاورزی کشور را داراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha