• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061106464
  • منبع : نمایندگی سمنان

‌ اعزام ۴۹ کاروان سمنان به عتبات در نیمه اول امسال

‌ اعزام ۴۹ کاروان سمنان به عتبات در نیمه اول امسال

ایسنا/سمنان مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران از گستردگی جغرافیایی به عنوان عاملی موثر در دشواری خدمات‌دهی به حجاج استان سمنان نام برد.

حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی ۱۱ شهریورماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان که با حضور مدیرکل حج و زیارت استان انجام شد اظهار کرد: یکی از دشوارهای خدمت رسانی در حوزه حج و زیارت استان سمنان وسعت این استان و  نسبت آن به جمعیت است.

وی تصریح کرد: اداره کل حج و زیارت استان در شهر سمنان به عنوان مرکز استان استقرار دارد اما بیشترین تعداد کاروان و حجاج و زائران عتبات در استان متعلق به شاهرود است.
 
 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران خاطرنشان کرد: این بُعد مسافت و مسئله سبب شده تا کار خدمت رسانی در حج و زیارت استان دشوارتر از استان‌هایی مانند قم و تهران و ... باشد.

وی بر لزوم توجه به برنامه های فرهنگی و آموزشی تاکید و تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در استان سمنان تقویت شود تشویق مردم به زیارت و ترویج فرهنگ زیارت است که در این زمینه باید همه ارگان‌های فرهنگی و حوزه و روحانیان و ... نیز به ما کمک کنند.

حاجی ابراهیمی عنوان کرد: مردم ما استقبال خوبی از آیین های مذهبی و به خصوص عتبات عالیات دارند و این یک ظرفیت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران، از اجتماع بزرگ اربعین امسال به عنوان یک اجتماع عظیم و متفاوت نام برد و اظهار کرد: امسال علیرغم اینکه گرمای هوا در کربلا و نجف بی سابقه بود شاهد حضور پرشور مردم از سراسر کشور و دیگر نقاط دنیا در اربعین بودیم.

وی تاکید کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که مهمترین آنها گرما بود امسال زائران اربعین نسبت به سال قبل بیشتر شدند و این همان سفینه النجات است که هر کس در آن سوار شود از برکات معنوی امام حسین(ع) بهره مند می شود.

 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران از حج و زیارت به عنوان یک دستگاه فرهنگی مهم نام برد و گفت: اربعین فرصتی است که به سادگی به دست نمی آید و باید آن را قدر دانست و خدمت در حج و زیارت هم برکات خوبی دارد.

اعزام ۴۹ کاروان استان سمنان به عتبات در نیمه اول امسال

همچنین قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: امسال ۹ کاروان از استان سمنان به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر به حج تمتع اعزام شدند و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی برای زائران استان پدید نیامد، همچنین یک گروه هم به عنوان مدیران و خادمان به ظرفیت هفت نفر برای خدمت رسانی به زائران استان سمنان در هتل‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد: از ۹ کاروان اعزامی دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان مدینه قبل بودند همچنین چهار کاروان از شاهرود دو کاروان از دامغان، دو کاروان از سمنان و یک کاروان هم از گرمسار اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان یک درصد از جمعیت کشور را دارد در نتیجه می بایست یک درصد از حجاج کشور هم متعلق به این استان می بود اما خوشبختانه اعزام زائران استان به حج امسال بیش از ظرفیت بود و این نشان از استقبال و ودیعه گذاری خوب مردم دارد.
 
وی تصریح کرد: ۲۱ نفر عوامل کاروان شامل مدیران و معاونان کاروان ها و ۱۲ نفر نیز معین و روحانی کاروان بودند که حجاج استان را همراهی می کردند و یک نفر هم برای مدیریت هتل ها اعزام شد.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات مدیران کاروان ها در سال‌های قبل از دیگر اقداماتی بود که قبل از اعزام حجاج در سال جاری به آن پرداخته شد. همچنین امسال تلاش شد که عمده مدیران کاروان های استان جوان باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان یادآوری کرد: امسال همچنین دو کاروان از استان سمنان به حج عمره مفرده اعزام شدند.

چتری همچنین گفت: در اربعین امسال ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از اقصی نقاط استان سمنان به عراق اعزام شدند که البته به خاطر گرمای هوا، بیماری سرخک و تب دانک و مسائل اقتصادی تقریبا دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش ثبت نام زائران اربعین را در استان شاهد بودیم.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان افزود: در اربعین امسال همچنین برای نخستین بار ۵ پرواز از فرودگاه های استان شامل سه پرواز از فرودگاه سمنان و دو پرواز از فرودگاه شاهرود به مقصد نجف اشرف صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ۷۰درصد از زائران اربعین امسال استان سمنان مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند، از سوی دیگر در ۶ماهه اول امسال نیز ۴۹ کاروان از استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که ۳۷ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی سفر کرده اند که در مجموع این کاروان ها یک هزار و ۷۹۸ نفر را شامل می شوند که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش اعزام را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha