• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 92060603941
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

کاهش حجاج استان سمنان در سال جاری

کاهش حجاج استان سمنان در سال جاری

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل حج و زیارت استان سمنان گفت: امسال تعداد زوار حرم امن الهی در استان کاهش یافته است.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان گفت: امسال تعداد زوار حرم امن الهی در استان کاهش یافته است.

عباس اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: امسال 734 نفر از استان سمنان راهی سفر حج می‌شوند که 404 نفر آنها زن و 329 نفر مرد هستند.

وی افزود: طی پنج ماه اول امسال، 3500 زائر سمنانی به عتبات عالیات سفر کرده‌اند. طی سال گذشته 12 هزار و 450 نفر از استان عازم این سفر روحانی شده‌اند.

اسماعیلی با بیان این که بیشترین زائران استان مربوط به شهرستان شاهرود است، ادامه داد: حجاج استان سمنان در قالب 6 کاروان اعزام می‌شوند که سهم شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر کدام 2 کاروان و شهرستان‌های دامغان و گرمسار نیز هر کدام یک کاروان است.

وی تصریح کرد: جوان ترین زائر استان 21 سال و مسن ترین آنها 86 ساله است.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان با بیان این‌که تاریخ دقیق اعزام زائران استان هنوز مشخص نشده است، افزود: طبق اعلام سازمان از 23 شهریور سالجاری اعزام کاروان‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: از نکات قابل توجه حج امسال، این است که تا حد امکان تعداد عوامل ستادی کاروان‌ها کاهش یافته‌اند؛ برای رفع این مشکل از خود زائران کاروان‌ها تحت عنوان "زائر یاور مرد" و " زائر یاور زن" استفاده شده است.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان گفت: 41 نفر شامل مدیر کاروان، معاون، مدیر مجموعه، پزشک، روحانی و خدمات کاروان‌های استان را همراهی می‌کنند و همچنین مجموعأ 12 زائر یاور مرد و 12 زائر یاور زن نیز از بین حجاج اعزامی انتخاب شده‌اند.

مدیر کل حج و زیارت استان سمنان به زایران توصیه کرد، با توجه به وضعیت ارز در کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، حتی الامکان قسمت عمده سوغات خود را در ایران، تهیه و در طول سفر نیز به تمام توصیه‌های پزشکی و امنیتی که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود توجه جدی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha