• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061106425
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان مدیریت استان:

کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود

کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به نرخ بیکاری بالای استان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۹ هزار و ۵۶۰ نفر در استان بیکار هستند.

نادر نورایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ بیکاری بالای استان گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود ۱۲ درصد بود که همچنان فاصله قابل توجهی با میانگین نرخ بیکاری کشور دارد.

وی افزود: متوسط نرخ بیکاری کشور در سال گذشته ۷.۷ بود که این عدد نشان دهنده اختلاف ۴.۳ درصدی نرخ بیکاری استان با میانگین کشوری است، لذا باید تلاش بیشتری برای کاهش این فاصله صورت گیرد.

به گفته نورایی در حال حاضر بیش از ۷۹ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان بیکار هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغال در استان مربوط به حوزه خدمات است، گفت: در حال حاضر خدمات با سهم ۵۹.۲ درصدی بالاترین سهم را در اشتغال استان داشته و حوزه صنعت با سهم ۲۳.۷ درصدی و حوزه کشاورزی با سهم ۲۳.۴ درصدی در رتبه‌های بعدی هستند.

نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص روند اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان گفت: با توجه به شهادت آیت‌الله رییسی در خصوص اجرای مصوبات سفر ایشان منتظر ابلاغ سازمان‌های بالادستی هستیم و هنوز به استان چیزی در خصوص اجرا یا عدم اجرای مصوبات ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه احتمال تداوم سفرهای استانی در دولت جدید وجود دارد، گفت: در همین راستا از مسئولین و بویژه نمایندگان استان درخواست داریم تا پیگیر بوده که کرمانشاه جزو استان‌های اول مقصد سفر رییس جمهور قرار گیرد.

نورایی گفت: در دولت قبل کرمانشاه جزو استانهای آخر سفر بود و درحالی هیات دولت به برخی استانها دو سفر داشته و تخصیص‌ها صورت گرفته بود که کرمانشاه تنها یک سفر را تجربه کرده و نتوانستیم ۱۰۰ درصد تخصیص‌ها را دریافت کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا اگر در دولت جدید نمایندگان همت کرده و پیگیر باشند که کرمانشاه جزو استان‌های اول مقصد سفر قرار گیرد، می‌توانیم تخصیص‌های خوبی برای پروژه‌های نیمه کاره استان دریافت کنیم.

۱۵۲۸ پروژه نیمه کاره داریم/ اگر اعتبار باشد ۱۴۴ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

نورایی در ادامه کمبود تخصیص‌ها را عاملی جهت ایجاد پروژه‌های نیمه کاره عنوان و تصریح کرد: اگر تخصیص‌ها به موقع و ۱۰۰ درصد باشد، پروژه‌ای نیمه کاره نمی‌ماند.

وی افزود: متاسفانه کسری بودجه موجب می‌شود تخصیص‌ها بصورت ۱۰۰ درصدی صورت نگیرد و همین عدم تخصیص موجب ایجاد و افزایش پروژه‌های نیمه کاره می‌شوند.

نورایی با اشاره به وجود ۱۵۲۸ پروژه نیمه تمام در استان گفت: امسال ۴۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک داراهایی سرمایه‌ای(عمرانی) به استان جهت اجرای پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ابلاغ شده که عمده این اعتبارات صرف تکمیل پروژه های نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد شد.

وی افزود: اگر اعتبارات ابلاغ شده به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد، برنامه داریم تا پایان امسال ۱۴۴ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته نورایی در حال حاضر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حدود ۳۰ درصد است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مصوبات سفر مقام معظم رهبری داشت و افزود: مصوبات این سفر از نظر ریالی بصورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرده و حتی فراتر از آن هم به استان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: تنها در اجرای برخی پروژه‌های خاص این سفر برخی موانع ایجاد شده که پیگیر رفع آن هستیم، بطور مثال در بحث سامانه سردسیری تخصیص آب آن دچار مشکل شده که از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیر رفع آن هستیم.

نورایی گفت: اگر مشکل این پروژه در همان سالهای ابتدایی دهه ۹۰ مرتفع می‌شد، می‌توانستیم این پروژه را با دو تا سه هزار میلیارد تومان اجرایی کنیم، اما در حال حاضر برای اجرای آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۳ ۰۷:۴۷

سلام.کرمانشاه میشه گفت همه بی کار هستند