• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061006103
  • خبرنگار : 50598

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد

صدور دو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

صدور دو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: امسال دو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش دو میلیون و دویست هزار دلار برای استان مرکزی صادر شده است.

سعید ملااسماعیلی، ۱۰ شهریور در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های تابعه امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بخش انضباط مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، همگرایی خوبی صورت گرفته است. 

وی افزود: اتفاق مثبتی که برای اولین بار در استان افتاد این بود که ۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری تدوین شد و مجوز سازمان سرمایه گذاری را اخذ کردیم. 

ملا اسماعیلی اضافه کرد: در چارچوب وظایف خود، درگاه ملی مجوزها را گرفتیم که در این موضوع جزو استان‌های برتر بودیم.

وی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری خارجی رویکرد خوبی داشتیم، گفت: امسال دو مجوز سرمایه گذاری خارجی به میزان دو میلیون و دویست هزار دلار برای استان مرکزی صادر شده است که این رقم در سال گذشته ۵۸ میلیون دلار بود.

ملا اسماعیلی با بیان اینکه پروژه‌های دولت شناسه دار شده‌اند، تصریح کرد: مردم باید مطلع شوند پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود، از طریق مالیات پرداختی خودشان است. 

وی با تاکید بر اینکه مجوزهای کاغذی دارای اعتبار نیستند، گفت: تعداد مجوزهای صادر شده در سال جاری قریب به ۷۹ هزار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: ما باید از روش‌های نوین تامین مالی استفاده کنیم و در بحث‌ مولدسازی، شناسایی بالای ۷۰ ملک توسط کارگروه مولدسازی استان مصوب شده و فرایند در حال پیگیری است. 

روح الله غلامی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز اظهار کرد: درآمدهای گمرکی پنج ماهه گمرکات استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۶ درصدی ارزش واردات و رشد ۳۹ درصدی ارزش صادرات نسبت به پارسال گفت: ۸۱ کشور جهان مقصد صادرات استان مرکزی بوده و به ترتیب به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه بیشترین صادرات داشته‌ایم. 

وی با اشاره به ثبت ۱۰ پرونده قاچاق کالا در استان مرکزی در سال جاری گفت: از ۴۵ کشور به استان واردات داشتیم که از کشورهای امارات، چین، ترکیه، قطر و آلمان بیشترین واردات داشته‌ایم.

مهدی قربانی، مدیرکل اموال تملیکی استان مرکزی نیز اظهار کرد: پارسال ۹۸۶ پرونده تشکیل شده و ۱۵۳۱ پرونده تعیین تکلیف شده داشتیم و در پنج ماهه نخست امسال  ۳۷۳ پرونده تشکیل شده داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha