• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403061005938
  • خبرنگار : 71658

رشد بی‌سابقه نرخ خودکشی در انگلیس و ولز در بیش از ۲ دهه گذشته

رشد بی‌سابقه نرخ خودکشی در انگلیس و ولز در بیش از ۲ دهه گذشته

بر اساس داده‌های آماری جدید، نرخ خودکشی در انگلیس و ولز به بالاترین سطح خود در بیش از ۲ دهه گذشته رسیده است.

به گزارش ایسنا، ارقام هشدار دهنده نشان می دهد ۶۰۶۹ مورد خودکشی در این دو کشور در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسیده است که نسبت به ۵۶۴۲ مورد در سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیر داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد حدود سه چهارم افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، مرد بوده‌اند؛ روندی که از اواسط دهه ۱۹۹۰ ادامه داشته است.

نرخ خودکشی مردان انگلیسی در سال گذشته به ۱۷.۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۹ میلادی است.

در مورد زنان نیز در حالی که نرخ کلی کمتر بود، از ۵.۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ به ۵.۷ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ رسید که بالاترین نرخ برای زنان در نزدیک به ۳۰ سال گذشته است.

به گزارش آناتولی، همچنین نرخ کلی خودکشی در انگلیس و ولز در سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید که بالاترین میزان از سال ۱۹۹۹ میلادی است.

با این حال در ولز وضعیت بدتر به نظر می رسد، با نرخ ۱۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر، در مقایسه با انگلیس که این آمار ۱۱.۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

به گفته مقامات، آمارها در تمام گروه های سنی نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است به ویژه در بین افراد ۴۵ تا ۶۴ سال.

خودکشی تاثیر مخربی بر افراد، خانواده ها و جوامع این کشور می گذارد.

همچنین خودکشی بزرگترین موضوع در حوزه سلامت عمومی در انگلیس است زیرا تاثیرات مخربی بر خانواده، محیط کار و تمامی بخش‌های جامعه می‌گذارد. علاوه بر این، خودکشی قابل پیشگیری است و تمامی مسوولان در شناسایی و حمایت از افراد در معرض خطر نقش دارند.

خودکشی پدیده پیچیده‌ای است و می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد. ناامیدی، اختلالات روانی (نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، اختلال طیف اوتیسم)، اختلات فیزیکی (مانند سندرم خستگی مزمن)، شکست عاطفی، اعتیاد به الکل و سوء مصرف مواد یا دارو همگی می‌توانند به خودکشی ربط داشته باشد و ثابت شده که این عوامل فرد را بیشتر در معرض اقدام به خودکشی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha