• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403061005658
  • خبرنگار : 50463

ترافیک؛ عامل فرسایش روح و روان مردم شهر میراث جهانی

ترافیک؛ عامل فرسایش روح و روان مردم شهر میراث جهانی

ایسنا/یزد ترافیک شهر اصلاً ربطی به شروع شدن دانشگاه و مدارس ندارد؛ چرا که در همین ایام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها در برخی ساعات روز شاهد ترافیک بسیار سنگینی در برخی از معابر هستیم که این مسئله باعث فرسایش روح و روان افراد می‌شود.

روز به روز بر تعداد خودروها در شهر افزوده می‌شود و خیابان‌ها دیگر گنجایش این حجم از خودرو را ندارند و در اکثر اوقات با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند.

متاسفانه طی روزهای آینده این چالش با بازگشایی مدارس پررنگ تر می‌شود تا جایی که برخی خیابان ها و معابر شهری را به مرز خفگی می‌کشاند.

علل ایجاد ترافیک‌ معمولاً با عوامل مختلفی مانند وجود تعداد بی‌شمار خودروهای تک سرنشین به دلیل کمبود شبکه‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در شهر و همچنین عدم رانندگی صحیح و امثال آن مرتبط است که به نظر می رسد با رشد روزافزون جمعیت مسئولان مدیریت شهری باید برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشند.

همچنین هیچ اقدام خاصی به غیر از تبدیل میدان‌های پرتردد همچون میدان جانباز (اطلسی) به چهار راه از سوی شهرداری برای کنترل ترافیک نشده و برای تعریض خیابان‌های پرتردد شهر گویا برنامه‌ای وجود ندارند.

ناگفته نماند که تبدیل میدان به چهار راه و یا نصب چراغ قرمز در میادین و حتی ایجاد پارکینگ‌ با ظرفیت بالا یک مُسکن موقتی برای کاهش این بار ترافیکی است.

البته برای بسیاری از شهروندان یزدی پارک خودروها به‌صورت دوبله و حتی سوبله در کنار خیابان‌های پرتردد شهر از جمله خیابان طالقانی، بلوار باهنر و خیابان فرخی به یک صحنه کاملاً آشنا تبدیل شده و نبود جای پارک این روزها به یک چالش بزرگ در شهر تبدیل شده است.

همچنین مردم نیز رغبت چندانی به پارک خودرو در پارکینگ ندارند و ترجیح می‌دهند خودروی خود را در کنار خیابان رها کنند و به کار خود برسند؛ اما این سوال پیش می‌آید که چه ارگان و یا نهادی مسئولیت فرهنگ سازی برای رفع این معضل را بر عهده دارد؟

مشکل ترافیک شهر یزد سوء مدیریت شهری است

پیش از این نیز «مرتضی شایق» عضو فقید شورای شهر یزد در جلسه علنی ۱۵ آبان سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر مشکل عمده ترافیک شهر را سوء مدیریت شهری دانست و گفت: ترافیک اصلاً ربطی به شروع شدن دانشگاه و مدارس ندارد.

به گفته این عضو فقید شورای شهر یزد ترافیکی که اکنون در سطح شهر وجود دارد به دلیل سوء مدیریت است چرا که مشکل ناشی از اجرا نشدن طرح‌های ترافیکی در یک طرفه کردن بعضی معابر است.

به گفته این عضو فقید شورای شهر یزد، مشاور ترافیکی شهر برخی معابر را یک‌طرفه اعلام کرده ولی جسارت اجرای آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha