• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060905375
  • خبرنگار : 30058

امام‌جمعه موقت اردبیل:

قطعی‌های مکرر برق به واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب می‌رساند

قطعی‌های مکرر برق به واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب می‌رساند

ایسنا/اردبیل امام جمعه موقت اردبیل گفت: قطعی برق آسیب‌های فراوانی برای مردم، مشاغل مختلف و به ویژه واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است.

آیت‌الله سید حسن عابدیان 9 شهریور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر اردبیل ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، افزود: تقوا علاوه بر اینکه آثار معنوی دارد و انسان را در مسیر درست در جهت‌های معنوی قرار می‌دهد یک اثر زیبایی هم دارد و آن این است که در بعد اقتصادی هم برای انسان راهنما است و زمینه رشد اقتصادی را در عرصه اقتصاد فردی و اجتماعی فراهم می‌کند، متأسفانه این موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اقتصادی مورد غفلت واقع شده است، اگر تقوا داشته باشیم آن تقوا طبق وعده‌های قرآن، موجب جذب روزی می‌شود.

خطیب موقت اردبیل ضمن گرامیداشت هفته دولت و نام و یاد شهید رجایی، باهنر و رئیسی گفت: از مقام معظم رهبری قدردانیم که به هیئت دولت رهنمودهای زیبایی را ارائه نمودند که بتوانند مسیری را که پیشرو دارند با آن نقشه راه طی کنند؛ اینکه رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا از مقام معظم رهبری مشورت گرفته‌اند جای تبریک به ایشان داشته و نویدبخش برای آینده است و مطالبه ما از ایشان این است که این رویکرد را در تصمیم‌گیری‌های حساس در آینده نیز لحاظ کنند.

عابدیان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اولین دیدار هیئت دولت چهاردهم با مقام معظم رهبری گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اولویت‌بندی نیازها از نکات مهم و قابل توجه در اداره امور کشور است که امیدواریم مورد عنایت دولت قرار گیرد نه پرداخت به امور زیر ساختی آنها را از توجه به سفره مردم و گرانی و تورم باز دارد و نه توجه به امور روزمره مانع پرداخت به امور زیر ساختی شود.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: مسئولان توجه داشته باشند که خلأهای قانونی در فضای مجازی زیاد است هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضاییه باید به‌ صورت ویژه به آن بپردازند و قانون متناسب با آن را وضع کنند و الا کشور دچار آسیب‌های جدی در این زمینه می‌شود.

عابدیان با اشاره به حمله اسرائیل به کرانه باختری تصریح کرد: این جنایت وحشتناک و تأسف بار است. جنایتی که در آن کودکان و زنان و مردم عادی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند؛ عزیزان توجه دارند که فلسطین دو بخش دارد یکی غزه که آن را ویران کرده‌اند و دیگری کرانه باختری؛ یک عده می‌گفتند چون اهالی غزه با اسرائیل درگیر شده‌اند به همین جهت اسرائیل آنها را مورد تهاجم قرار داده است باید به آنها گفت که کرانه باختری که در برابر اسرائیل تسلیم بود چرا مورد حمله قرار گرفت؟

وی افزود: باید به کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت که جهت مقابله با ناامنی در جهان تأسیس شده، بابت سکوت در مقابل این جنایات تسلیت گفت.

امام‌جمعه موقت اردبیل با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در سطح کشور و استان خاطرنشان کرد: قطعی برق آسیب‌های فراوانی برای مردم، مشاغل مختلف مخصوصاً واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد کرده است؛ خساراتی که بعضاً قابل‌ جبران نیست و از مسئولان می‌خواهیم که برای رفع این معضل سریعا تدبیری بیندیشند و هم چنین جلوی سوءاستفاده بعضی از کارخانه‌ها از بهانه قطعی برق را بگیرند؛ اخیراً به بهانه قطعی برق عرضه سیمان به بازار کاهش‌یافته و موجب خساراتی از جمله خسارت به طرح ملی مسکن شده است.

عابدیان در پایان ضمن اشاره به‌ ضرورت وجود سرعت‌گیر در مسیرهای تردد از مسئولان ذی‌ربط خواستند که نسبت به علامت‌گذاری و نصب تابلوهای هشدار برای سرعت‌گیرها، به‌ صورت واضح اقدام نمایند تا از خسارات وارده به افراد و خودروها پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha