• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403060905203
  • خبرنگار : 30190

آثاری از جنیفر لوپز، دیوید فینچر و ابراهیم حاتمی‌کیا روی آنتن

نکته‌بازی با فیلم‌های آخرهفته تلویزیون

نکته‌بازی با فیلم‌های آخرهفته تلویزیون

در جدول پخش شبکه‌های سیما برای آخر هفته، نام شماری از فیلم‌های جدید و محبوب سال ۲۰۲۳ دیده می‌شود که از آن جمله می‌شود به «انجمن برف» و «مادر» اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در دومین آخر هفته شهریورماه ۱۴۰۳، شبکه‌های سیما پخش ۳۳ فیلم را در دستور کار دارند که در میان آثار یادشده، ۴ فیلم جدید به چشم می‌خورد. از میان این فیلم‌ها، ۱۲ اثر ایرانی و ۲۱ اثر خارجی‌اند.

در این ایام، فیلم‌های شاخصی چون «سیانور»، «هیام»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «انجمن برف» و آثاری از فیلمسازان شاخصی مانند ابراهیم حاتمی‌کیا و دیوید فینچر روی آنتن خواهد رفت.

به مناسبت ۸ شهریورماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، فیلم «دولت عشق» به کارگردانی حمید بهمنی پنجشنبه ظهر روی آنتن شبکه نمایش و به فاصله ۱۲ ساعت، پنجشنبه شب روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

در میان فیلم‌های بازپخشی این آخر هفته، «تاج محل» ساخته دانش اقباشاوی، اثری جالب توجه است. او این فیلم را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند، با حضور عبدالجبار اقباشاوی پدرش و شهلا مرادی خاله‌اش به عنوان بازیگران اصلی ساخت که هیچکدام پیش از این فیلم، بازیگری را تجربه نکرده بودند.

در این آخر هفته چند بازیگر ایرانی با ۲ اثر دیده می‌شوند که از آن جمله می‌توان به بابک حمیدیان و پدرام شریفی در «بادیگارد» و «سیانور»، پریوش نظریه در «بادیگارد» و «تاج محل» و سیدجواد هاشمی در «تعقیب سایه‌ها» و «دولت عشق» اشاره کرد. حضور افسانه بایگان با «تنهاترین سردار» و هانیه توسلی با «سیانور» نیز در تلویزیون جالب توجه است.

پخش شمار قابل توجهی فیلم با رده‌بندی سنی بالا و دارای خشونت بسیار، از جمله اتفاقات جالب این آخر هفته است. از جمله این آثار می‌توان به «انجمن برف»، «آدم‌کش»، «سرزمین تاریک ۲: بازگشت»، «دستگیری یک قاتل»، «مادر»، «تاوان» و... اشاره کرد.

اگرچه طبق اعلام روابط عمومی سیما، ۸ فیلم جدید در جدول پخش این روزها قرار گرفته، ولی از میان این آثار، ۴ فیلم «انجمن برف»، «آدم‌کش»، «تاوان» و «دستگیری یک قاتل» پیش از این پخش شده و ۴ اثر دیگر جدید به شمار می‌روند.

نخستین فیلم جدید این هفته، «دعوت به یک قتل» است که پنج‌شنبه ساعت ۲۳ به آنتن شبکه نمایش رسید. این فیلم فرانسوی با ادای احترام به خانم مارپل شخصیت مشهور ادبیات داستانی ساخته شده و قصه حل معمای یک جنایت را در انگلیس دهه ۳۰ توسط دختر جوانی روایت می‌کند که علاقمند به خواندن داستان‌های جنایی است. موفقیت تجاری این فیلم باعث شد تولید ۲ قسمت دیگر از آن نیز برای اکران در سال ۲۰۲۵ تأیید شود. یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «دعوت به یک قتل» زئوس زمانی تهیه‌کننده ایرانی‌تبار هالیوود است.

نکته‌بازی با فیلم‌های آخرهفته تلویزیون

دومین فیلم جدید، «سرزمین تاریک ۲: بازگشت» محصول دانمارک که قرار است جمعه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش شود، فیلمی با مایه‌های جنایی در سینمای سرگرمی اروپاست که ۶ سال بعد از موفقیت تجاری فیلم اول در سال ۲۰۱۷، ساخته شده. این اثر توسط فنار احمد فیلمساز دانمارکی عراقی‌تبار کارگردانی شده و جالب آن که در گروه تولید آن، شمار قابل توجهی سینماگر مهاجر دیده می‌شود؛ از جمله چند بازیگر عرب و حتی چند سینماگر مهاجر ایرانی مثل بهروز بیگدلی فیلمنامه‌نویس، سارا فرقانی طراح لباس و سهیل باوی بازیگر.

نکته‌بازی با فیلم‌های آخرهفته تلویزیون

ساعتی بعد از این اثر، فیلم جدید «مادر» به کارگردانی نیکی کارو روی آنتن خواهد رفت که در جدول پخش شبکه ۳ برای جمعه ساعت ۱۴:۴۰ قرار گرفته. این فیلم محصول نتفلیکس، در زمان عرضه، رکورد پربیننده‌ترین فیلم این پلتفرم را در هفته اول انتشار شکست و در نهایت به یکی از ۱۰ فیلم پربیننده تاریخ نتفلیکس تبدیل شد. با وجود این آمار عالی، «مادر» مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و حتی جنیفر لوپز برای این اثر، نامزد بدترین بازیگر زن سال در جوایز تمشک طلایی هالیوود شد!

نکته‌بازی با فیلم‌های آخرهفته تلویزیون

«وطن، ای وطن» به عنوان آخرین فیلم جدید این آخر هفته، فیلمی هندی به کارگردانی کنان ایر است که جمعه ساعت ۱۶ بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم که توسط پلتفرم آمازون پرایم توزیع بین‌المللی شده، متفاوت از جریان اصلی بالیوود، داستان دراماتیک زندگی دختری جوان به نام اوشا مهتا از مبارزان راه استقلال این کشور را روایت می‌کند که با راه‌اندازی یک ایستگاه رادیویی، به مبارزه با استعمارگران می‌پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha