• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060905079
  • خبرنگار : 71129

سفیر روسیه در باکو: هیات اتحادیه اروپا در ارمنستان اطلاعات علیه باکو، تهران و مسکو جمع می‌کند

سفیر روسیه در باکو: هیات اتحادیه اروپا در ارمنستان اطلاعات علیه باکو، تهران و مسکو جمع می‌کند

سفیر روسیه در جمهوری آذربایجان گفت، هیات اتحادیه اروپا در ارمنستان در حال جمع آوری اطلاعات علیه جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه است.

به گزارش ایسنا، «میخائیل یودوکیمف»‌ سفیر روسیه در باکو همچنین گفت: «واشنگتن و متحدانش آماده انجام هر اقدامی از جمله تحریک درگیری‌ها در اطراف روسیه از طریق دولت‌های دست نشانده مانند رژیم کی‌یف هستند.»

این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد: «یکی از نمونه‌های این مداخله، هیات ناظر اتحادیه اروپا در ارمنستان است. با مشارکت یک کارشناس از کانادا، این هیات عملا به یک عملیات ناتو با اهداف مشکوک تبدیل شده است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود این حقیقت که این هیات ابزار جنگ هیبریدی غرب است، محرمانه بودن آن و عدم کنترل ارمنستان یا جمهوری آذربایجان بر آن را تایید می‌کند.

سفیر روسیه در باکو در ادامه افزود: «این هیات به جمع آوری اطلاعات علیه جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه می‌پردازد.»

این سفیر همچنین اعلام کرد مسکو امیدوار است که توافق صلح بین باکو و ایراوان به زودی به نتیجه برسد چون این رویه در راستای به دست‌ آوردن صلحی بلندمدت در قفقاز جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: «بر اساس اظهارات رسمی طرفین، پیش‌نویس پیمان صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان عملا مورد توافق قرار گرفته است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سفر رسمی خود به باکو تاکید کرد که مسکو مایل است در امضای آن مشارکت داشته باشد. امیدوارم در اسرع وقت این اتفاق بیفتد زیرا گامی مهم در جهت دستیابی به صلح و رفاه پایدار در قفقاز جنوبی خواهد بود.»

سفیر روسیه در باکو همچنین گفت: «سیاست خارجی ارمنستان نگرانی‌هایی را درباره آینده این کشور به وجود آورده است. همکاری با غرب درباره مسائل امنیتی به عنوان یک قانون به جایی نمی‌رسد. ما متقاعد شده‌ایم که هر مشکلی که در قفقاز جنوبی وجود دارد باید بدون مداخله خارجی حل و فصل شود.»

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد، پلتفرم مشورتی ۳+۳ با حضور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه برای سازش صلح آمیز در منطقه همکاری دارند. در حال حاضر، تاریخی برای نشست بعدی در سطح وزرای خارجی کشورهای اعلام شده در حال توافق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha