• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060805011
  • خبرنگار : 50010

سردخانه ۵۰۰۰ تنی تمام هوشمند و آمونیاکی در هشترود به بهره برداری رسید

سردخانه ۵۰۰۰ تنی تمام هوشمند و آمونیاکی در هشترود به بهره برداری رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی در سفر سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به هشترود سردخانه ۵۰۰۰ تنی تمام هوشمند و آمونیاکی به بهره برداری رسید.

همچنین در این سفر به هشترود ایستگاه پمپاژ فرعی ps۴ و محدوده اراضی تحت پوشش افتتاح شد.

تراب محمدی، سرپرست استانداری در محل ایستگاه پایاب سد سهند هشترود اظهار کرد: با افتتاح این ایستگاه ۲۳۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند (واحد عمرانی ۱) به سیستم آبیاری مجهز شد و بهره برداران می توانند از این ظرفیت استفاده کرده و محصولات بیشتری را برای استفاده عموم روانه بازار کنند.

وی افزود: هدف از ایجاد سد سهند، به زیر کشت بردن اراضی کشاورزی منطقه و کمک به تولید زنجیره غذایی می‌باشد و این مهم با آبیاری مدرن، بارانی و قطره ای از طریق مجموعه سد سهند در حال اتفاق افتادن است.

وی اضافه کرد: با صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌توانیم به پایدار بودن انرژی در کشور کمک کنیم و شاهد قطع مکرر برق و آب نباشیم.

محمدی از سرآمد بودن کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سطح کشور خبر داد و گفت: تولید گوشت و آبزیان در این استان با افزایش چشم گیری روبرو بوده است که این مورد با افزایش ارزش افزوده برای مردم منطقه بوده است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که افتتاح می‌شود کلا به نفع مردم روستاهای منطقه است و ما خواهان ادامه لوله گذاری از اداره مطبوع برای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه هستیم.

وی یادآور شد: تلاش شبانه روزی مهندس احمد پور و کارشناسان اداره برق هشترود در جهت راه اندازی پست ۴۰۰ و بهبود وضعیت کشاورزی از طریق برق رسانی به محدوده پایاب سد سهند ستودنی است و باقیات صالحات به حساب می‌آید.

فرماندار هشترود نیز در این مراسم گفت: به برکت وجود سد سهند، مهاجرت معکوس از شهرهای دیگر به روستاهای هشترود در حال انجام است چرا که؛ با آبرسانی به زمین‌های زراعی امید به زندگی در روستاهای منطقه افزایش خواهد یافت.

فرید قشلاقی از محقق شدن آبرسانی ۷۵۰۰ هکتاری پایاب سد سهند در چشم اندازه چند ساله خبر داد و گفت: با محقق شدن این امر، توسعه کشاورزی منطقه با رشد بیشتری روبرو شده و به بهبود زنجیره غذایی استان کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha