• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060804744
  • خبرنگار : 50177

معاون وزیر علوم خبر داد

برگزاری ۱۵ هزار کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های کشور  

برگزاری ۱۵ هزار کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های کشور  

ایسنا/لرستان معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برگزاری ۱۵ هزار کارگاه آموزشی با محوریت مهارت‌های مختلف زندگی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.    

ابراهیم نعیمی ۸ شهریور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آیین نامه حمایت از دانشجویان اشتغال‌آفرین به زودی ابلاغ خواهد شد، افزود: فارغ‌التحصیلان جامعه دانشجویی بدون مهارت هستند و برای حل این نقیصه دانشجویانی که مهارت دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند تا آنها بتوانند به دانشجویان دیگر این مهارت را انتقال دهند.

وی ادامه داد: حمایت از دانشجویان اشتغال‌آفرین سبب انتقال مهارت نو به مجموعه دانشجویان کشور خواهد شد.

نعیمی خاطرنشان کرد: مهارتی که دانشجویان دارند ممکن است متناسب با رشته تحصیلی باشد یا نباشد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه برای انتقال مهارت هر ساله این دانشجویان را در قالب گردهمایی دور هم جمع می‌کنیم تا الگودهی با جامعه دانشگاهی داشته باشیم، افزود: این افراد نیز با پرداخت وام و تسهیلات حمایت می‌شوند.

وی در خصوص کارنامه سلامت دانشجویان بیان کرد: این کارنامه مساله جدی ماست و در بدو ورود به دانشگاه دانشجویان غربالگری می‌شوند و با یک پرسشنامه حاوی ۵۲ سوال سنجش می‌شوند و از این طریق افرادی که دارای افکار جدی خود آسیب نظیر خودکشی، افت تحصیلی، افسردگی، اختلالات خلقی، وسواس و… هستند شناسایی می‌شوند.  

نعیمی ادامه داد: برای افرادی که دارای اختلالات درجه یک هستند پرونده تشکیل می‌دهند و تحت درمان قرار می‌گیرند؛ برای مابقی افراد که نیازمند کسب مهارت، دانش وآگاهی در حوزه زندگی سالم دانشجویی، تاب‌آوری و مدیریت هیجانات و کنترل خشم و حل مساله هستند؛ کارگاه‌هایی برگزار می‌کنیم.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برگزاری ۱۵ هزار کارگاه‌آموزشی در دوره‌هایی با محوریت مهارت‌های مختلف زندگی خبر داد و گفت: جشنواره سلامت با هدف گفتمان‌سازی و ارتقای سواد سلامت در جامعه دانشجویی طراحی و در دو مرحله برگزار شده که اختتامیه آن دهم مهرماه با حضور وزیر علوم برگزار خواهد شد.  

نعیمی با بیان اینکه سلامت برای دانشجویان شامل سلامت اجتماعی، معنوی، روانی و جسمانی است، اضافه کرد: در جشنواره سلامت محورهایی طراحی شده تا دانشجویان با هم به رقابت بپردازند و در فضایی قرار بگیرند که سواد سلامت خود را ارتقا دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha