• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060804692
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

وزیر میراث فرهنگی از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کرد

وزیر میراث فرهنگی از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان این استان امروز پنجشنبه 8 شهریور از میدان در دست ساخت راه و شهرسازی زاهدان بازدید کردند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: هنر در تمام جهان به عنوان فراگیرترین و تاثیرگذارترین زبان ارتباطی در مسیر جریان‌سازی و اثربخشی فرهنگی میان عموم مردم شناخته می‌شود و این استان نیز با مردمان سختکوش و خستگی ناپذیرش، خاستگاه ظریف‌‏ترین هنرهای دستی ایران و آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی است و آن چه ساکنان این منطقه را از دیر باز تاکنون از سایر هموطنان خود و نیز ساکنان دیگر نقاط جهان متمایز می‌کند تلفیقی صمیمانه از صبر، هنر و وحدت است.

سید مهدی میری افزود: نمادها و المان‌های شهری به عنوان عنصری شاخص از شهر، ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت شهر هستند و المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام‌نما از هویت و فرهنگ شهر باشند.

وی تاکید کرد: همچنین نمادها و الگوهای شهر، علائم و نشانه‌های القاکننده تفکر و بینش حاکم بر شهرها هستند و این علائم چنانچه با دقت و اندیشه انتخاب شود می‌تواند به عنوان رسانه عمومی ایفای نقش کند و آگاهی‌بخش ساکنان شهر و بازدیدکنندگان آن باشد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل در کنار اقدامات گسترده زیربنایی در حوزه ساخت بزرگراه ها و مسکن و با همه کمبود منابع مالی در حال ساخت و تکمیل یکی از شاخص ترین میدان های کشور در زاهدان است.

وی ادامه داد: المان طراحی شده در این میدان یکی از برجسته ترین المان های کشور محسوب می‌شود که با کتیبه های سنگی برجسته در حال ساخت برگرفته از تلاش صبوری و داشته های تاریخی مردمان استان قطعا می‌تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha