• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060704382
  • خبرنگار : 50180

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه:

قیمت خرید تضمینی گندم باید هرچه زودتر مشخص شود

قیمت خرید تضمینی گندم باید هرچه زودتر مشخص شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه در آستانه شروع کشت پاییزه گندم و جو هستیم، باید هرچه سریع‌تر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده مشخص شود.

ناصر مرادی امروز(هفتم شهریور ماه) در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه، با اشاره به اعلام نشدن نرخ جدید خرید تضمینی گندم از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، اظهار کرد: اعلام قیمت جدید خرید تضمینی گندم کشاورزان را به کشت گندم و تداوم خودکفایی گندم ترغیب خواهد کرد.

وی بیان کرد: توقع می‌رود بنیاد گندمکاران با توجه به تورم موجود در کشور، برای تعیین قیمت منطقی خرید تضمینی گندم پای کار بیاید.

او ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و قیمت نهاده‌های مورد نیاز، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید باید حداقل ۲۵ هزار تومان تعیین شود تا در حق گندمکاران اجحاف نشود.

مرادی گفت: با توجه به استراتژیک بودن گندم و اهمیت حفظ خودکفایی در زمینه تولید گندم، باید قیمت خرید تضمینی آن با احتساب سود منطقی برای کشاورزان تعیین شود.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران استان پرداخت شود، افزود: با توجه به اینکه کشاورزان استان کرمانشاه چند ماه پیش گندم تولیدی را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم دادند و اکنون در آستانه شروع کشت پاییزه گندم در استان هستیم و کشاورزان برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشت پاییزه نقدینگی لازم را ندارند، باید هرچه سریع‌تر مطالبات آنها پرداخت شود.

مرادی در ادامه، اشاره‌ای به پایین بودن قیمت خرید تضمینی جو در سال زراعی جاری داشت و گفت: انتظار می‌رود قیمت خرید تضمینی جو حداکثر ۲۰ درصد با قیمت خرید تضمینی گندم اختلاف داشته باشد که در سال زراعی جاری این فاصله خیلی بیشتر بود و قیمت خرید تضمینی جو به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان بود که این موضوع باعث گلایه کشاورزان جوکار شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با انتقاد از زیاد بودن ساعت‌های قطعی برق کشاورزان، خواستار اندیشیده شدن تمهیداتی برای کاهش قطع برق بخش کشاورزی یا حداقل تجهیز کشاورزان به ژنراتور و پنل‌های انرژی خورشیدی در سال‌های آینده شد.

به گزارش ایسنا، جلوگیری از ورود کشاورزان مهاجر، جلوگیری از کشت دوم محصولات کشاورزی، زیاد بودن ساعت‌های قطعی برق، پلمب چاه‌های غیرمجاز از جمله درخواست‌های کشاورزان استان بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha