• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403060704353
  • منبع : بازار

بررسی تخصصی انواع نازل مه‌پاش

بررسی تخصصی انواع نازل مه‌پاش

شاید چند سال پیش، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که برای حل گرمای تابستان در فضای باز چاره‌ای باشد یا به عبارت دیگر دستگاهی وارد بازار شود که نه تنها هوا را خنک کند، بلکه باعث رطوبت رسانی در روزهای خشک سال هم شود. خب وقتی صحبت به اینجا کشیده شد، تقریباً متوجه شده‌اید که قصد داریم از چه وسیله‌ای صحبت کنیم. بله درست حدس زدید، مه پاش!

به گزارش ایسنا به نقل از پارس صنعت، در ادامه ما قصد داریم تا شما را با  یکی از قطعات مهم این وسیله یعنی نازل مه پاش یا پودر پاش آشنا کنیم.

همه‌چیز درباره نازل مه پاش و عملکرد شگفت‌انگیز آن

نازل مه پاش با طراحی خاصی که دارد، از یک پمپ فشار قوی که سرچشمه شروع عملکرد مه پاش است، کمک گرفته و در انتها ذرات ریزآب را به صوورت مه در هوا پخش می‌کند. معمولاً مه پاش‌ها دارای مخزنی برای ذخیره بوده که پمپ از آن آب می‌کشد و پس از فشرده‌سازی، از طریق شیلنگ مخصوص به نازل هدایت می‌کند. در نهایت قطرات آب به صورت پودر و در اندازه‌های میکرونی از نازل خارج شده و در تماس با گرمای محیط به سرعت تبخیر می‌شوند.

اندازه و میزان قطرات آب خارج شده از سیستم مه پاش به روزنه‌های نازل بستگی دارد، بنابراین مشتری می‌تواند براساس نیاز محیط خود، نازل مناسب را انتخاب کند. معمولاً نازل‌های مه پاش از جنس برنجی و استیل با سرهای سرامیکی یا استیل و در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. در ادامه با مشخصات بیشتری از این قطعه آشنا خواهیم شد.

آبیاری گیاهان همیشه با ترفندهایی همراه بوده از آبیاری کرتی (غرقابی) گرفته تا آبیاری جویچه‌ای و امروزه این فرایند  با کمک مه‌پاش‌ها رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. در این میان نازل مه ‌پاش نقطه عطف آبیاری و رطوبت‌رسانی است که با شکستن قطرات آب به مه در این پروسه کمک می‌کند.

نازل مه پاش؛ از مصارف خانگی تا کاربردهای صنعتی

نازل‌های مه پاش، قطعات کوچکی هستند که برای پراکنده کردن و پودر کردن آب با فشار زیاد به کار می‌روند. به همین دلیل این نازل‌ها عمدتاً از دو نوع جنس ساخته می‌شوند:

نازل مه پاش فلزی

نازل‌ مه پاش فلزی از جنس برنج یا استیل ساخته شده که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم هستند. این نازل‌ها بیشتر برای مصارف صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نازل مه پاش پلاستیکی (پلیمری)

نازل مه پاش پلاستیکی که به عنوان نازل‌ کم ‌فشار شناخته می‌شوند، می‌توانند فشار آب شهری را بین ۲ تا ۴ بار تحمل کنند. این نوع نازل‌ها معمولاً برای مصارف خانگی مناسب هستند.

البته نازل‌های مه پاش بر اساس اندازه قطرات آب خارج شده از آنها نیز طبقه بندی شده که قطرات آب خروجی معمولاً اندازه‌ای بین ۱۰ تا ۱۰۰۰ میکرون دارند.

بررسی تخصصی انواع نازل مه پاش

راهنمای انتخاب نازل مه پاش: پرفشار یا کم‌فشار؟

نازل‌  مه پاش پرفشار، از جنس استیل ساخته شده و معمولاً به صورت پیچی متصل می‌شوند. این نازل‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و قادر به تحمل فشارهای بالا هستند، از جمله ۷۰ بار، ۱۱۰ بار و ۱۵۰ بار. دبی خروجی آن‌ها متناسب با سایز نازل و فشار موجود متغیر بوده و از ۳.۷ تا ۲۷.۶ لیتر بر ساعت نوسان دارد. بسیاری از این نازل‌ها با ویژگی‌هایی چون ضد چکه و فیلتر داخلی عرضه می‌شوند که به بهبود عملکرد و افزایش دوام  آنها کمک می‌کند. نازل‌های پرفشار برای کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند و در برابر زنگ‌زدگی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

در عوض، نازل‌ مه پاش کم ‌فشار عموماً از جنس برنج ساخته شده و به صورت پیچی متصل می‌شوند. این نازل‌ها برای فشارهای پایین‌تر مانند ۲ بار، ۴ بار، و ۷ بار طراحی شده‌اند و دبی خروجی آن‌ها بین ۲۵ تا ۱۵۰ لیتر بر ساعت تغییر دارد. نازل‌های کم فشار به دلیل طراحی خاصشان معمولاً فاقد ویژگی‌های ضد چکه و فیلتر داخلی بوده و به همین دلیل باعث می‌شود بیشتر برای کاربردهای غیرصنعتی و مصارف خانگی مناسب باشند.

نقش نازل‌های مه پاش در مکان‌های مختلف

نازل‌های مه پاش دارای مزایای زیادی بوده که به کاربردهای مختلف آن‌ها بستگی دارد. در صنعت مرغداری، خرید نازل‌ مه پاش به کنترل دما و رطوبت کمک کرده و شرایط خوبی برای رشد مرغ‌ها فراهم می‌کند. در ساختمان‌های در حال ساخت، این نازل‌ها با کاهش گرد و غبار به حفظ محیط کار سالم‌تر کمک می‌کنند. در گاوداری‌ها  نیز نصب نازل‌ مه پاش برای کاهش دمای محیط و افزایش راحتی دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نازل مه پاش برای فضاهای سبز مانند حیاط‌ها، تراس‌ها و روف‌گاردن‌ها استفاده کرده چون این قطعه به آبیاری یکنواخت و تأمین رطوبت مناسب کمک می‌کند. در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، نازل‌های مه پاش به جلب رضایت مشتری از طریق ایجاد محیط خنک و دلپذیر منجر می‌شود. همچنین در صنایع نفت و پتروشیمی نیز نازل‌ها به داد گرمای هوا آمده و باعث کاهش دما و کنترل انتشار مواد شیمیایی می‌گردند.

بررسی تخصصی انواع نازل مه پاش

هر آنچه که باید در مورد تفاوت قیمت نازل‌های مه پاش پلاستیکی و فلزی بدانید!

قیمت نازل‌ مه پاش به طور عمده بر اساس جنس و نوع آن‌ها بستگی دارد. نازل‌های پلاستیکی معمولاً قیمت کمتری داشته، اما نازل‌های فلزی از جنس برنج هزینه بیشتری دارند. همچنین، نازل‌ها می‌توانند به لحاظ عملکرد به انواع زاویه‌دار، صنعتی، با فشار قابل تنظیم، پرفشار و کم‌فشار تقسیم شوند که باز در قیمت آنها بی‌تأثیر نخواهد بود.

پارس صنعت؛ جایی برای فروش نازل‌های مه پاش با فناوری‌های روز دنیا

بیش از دو دهه است که نام پارس صنعت در بازارهای تجهیزات دامداری و کشاورزی می‌درخشد. یکی از  افتخارات این مجموعه ارائه سیستم مه پاش‌هایی بوده که می‌توانید پروژه‌های نصب آن را در بسیاری از شهرهای ایران و همچنین کشورهای همسایه در وب‌سایت پارس صنعت مشاهده نمایید. تمامی نازل‌های این مه پاش‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و طراحی دقیق برای نصب اعم از فیتینگی، پیچی و غیره، امکان پودر شدن یکنواخت آب را در هر مکانی به وجود می‌آورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مه پاش یا خرید نازل مه پاش به آدرس اینترنتی (www.parsanat.com) مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha