• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060704351
  • خبرنگار : 50653

اصفهان با ۷ نماینده در پارالمپیک پاریس

اصفهان با ۷ نماینده در پارالمپیک پاریس

ایسنا/اصفهان دبیر هیئت جانبازان و معلولین استان اصفهان گفت: امیدواریم ورزشکاران توفیق کسب مدال‌ها با توجه به شرایط فنی خوب را داشته و هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان طلای دار در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا باشد.

محمد صادق پسندیده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام حضور ۶ نماینده ورزشکار و یک مربی اعزامی در پارا المپیک امسال، اظهار کرد: ورزشکاران در رشته‌های ورزشی دوومیدانی (دو نفر)، تیراندازی با کمان (دونفر)، جودو (یک نفر)، تکواندو (یک نفر) و در رشته قایقرانی به عنوان مربی حضور دارند. هاجر صفرزاده، قهرمان دوومیدانی اصفهان نیز پرچمدار کاروان تیم ملی است. وی افزود: ورزشکاران از مجموعه چهار هیئت جانبازان و توان یابان، هیئت نابینایان و کم بینایان، هیئت تکواندو و هیئت قایقرانی حضور دارند که هادی نوری و سمیه رحیمی از هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، علیرضا مختاری از هیئت دوومیدانی، هاجر صفرزاده و مثیم بنی‌طبا از هیئت نابینایان و کم بینایان هستند.

این دبیر هیئت با بیان اینکه روال کمیته ملی پاراالمپیک در تمام اعزام‌های ورزشی برون مرزی ورزشکاران را به سه گروه طلایی، نقره‌ای و برنزی تقسیم می‌کنند، تصریح کرد: این تقسیم بندی از مبحث فنی و غیرفنی اتفاق می‌افتد چرا که ورزشکار همیشه باید خود را در معرض مسابقه و آمادگی قرار داده و بتوانند پیش‌بینی‌هایی از کسب مدال‌های ورزشی برای کاروان اعزامی داشته باشد. باید بگویم این صدرصد نیست و ممکن است رویدادهایی ورزشی رخ دهد. بعد از اینکه ورزشکار کسب سهمیه کند با توجه به رکورد و وضعیت آن نسبت به رنکینگ جهانی این دسته‌بندی به‌صورت داخلی در چارچوب خود کمیته ملی پارا المپیک اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به اینکه حمایت‌هایی که برای ورزشکار صورت می‌گیرد بر اساس تقسیم بندی است، توضیح داد: ورزشکاران مدال طلا حداکثر حمایت را نسبت به مدال برنز دارند چرا که از شرایط حمایتی و دستورالعمل به دست می‌آید. این حمایت‌ها تفاوت چندانی ندارد. به عنوان مثال ورزشکار مدال طلا می‌تواند مربی خود را انتخاب کند، اما ورزشکار مدال نقره‌ای و برنز باید از مجموعه مربی‌های تایید شده کمیته ملی پارا المیپک مربی انتخاب کنند. این تقسیم بندی از ابتدا در حال انجام بوده و ورزشکاران ما نیز در دسته بندی قراردارند. امیدواریم ورزشکاران توفیق کسب مدال‌هایی با توجه به شرایط فنی خوب داشته و هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان طلای دار در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا باشد.

این دبیر هیئت ادامه داد: اولین مدال آور مسابقات پارا المیپک اصفهان علی نادری در مسابقات آتن با کسب مدال طلا در رشته پرتاپ نیزه و دومین مدال نقره در پارا المیپک علیرضا مختاری در ماده پرتاپ وزنه در پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو بوده‌اند. امیدواریم در پارا المپیک پاریس نیز از لحاظ کیفی و کمی بر این تعداد افزون شده و از افتخارات ورزش جانبازان و توان‌یابان باشد.

پسندیده افزود: یکی از سهمیه‌ها در استان اصفهان متعلق به مرحوم رشید مسجدی قرار داشت که ایشان با توجه به جایگاه خود جزو ورزشکاران خیلی خوب و آماده این مسابقات بود و با از دست دادن این مرحوم سهیمه ماند و ایشان یک مدال طلا به مسابقات پارا المپیک بدهکار شد.

او در پایان با اشاره به اینکه با ازدست رفتن سهمیه کسی جایگزین نمی‌شود، چرا که سهمیه به نام شخص نیست و به نام کاروان جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: فردی که قرار است انتخاب و در این جایگاه قرار بگیرد، قطعا قواعدی دارد. به عنوان مثال، کلاس بندی بین‌المللی داشته و حتما رکورد آن جزو سه نفر اول دنیا باشد که متاسفانه این اتفاق به گونه ای صورت گرفت که سهمیه فارغ از فردی بماند و آن را در این مسابقات احساس کنیم‌.

این رقابت‌ها به طور رسمی از ششم شهریور ماه آغاز شده و نمایندگان پارالمپیکی اصفهان از هشتم این ماه رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha