• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403060704283
  • خبرنگار : 30189

رئیس مؤسسه بین‌المللی قدس:

رمز پیروزی جبهه مقاومت تأسی از فرهنگ جهاد و شهادت است

رمز پیروزی جبهه مقاومت تأسی از فرهنگ جهاد و شهادت است

خلف المفتاح گفت: رمز پیروزی جبهه مقاومت، ایمان و اعتقاد به نصرت الهی، علم و بصیرت و فرهنگ جهاد و شهادت در برابر پروژه استعماری صهیونیستی جهانی است.

به گزارش ایسنا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با همکاری مؤسسه بین‌المللی قدس و انجمن دوستی فلسطین و ایران در دمشق، نشست تخصصی «ثبات عقیده‌ای جبهه مقاومت قبل و بعد از شهادت هنیه» را با حضور اندیشمندان و تحلیلگران و شخصیت‌های حزبی سوریه و فلسطین، شخصیت‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و جمعی از ایرانیان مقیم دمشق در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی برگزار کرد.

در این نشست که با سخنان حمیدرضا مختص‌آبادی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق آغاز شد، خلف المفتاح، رئیس مؤسسه بین‌المللی قدس و محمد البحیصی، رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران در سوریه هر کدام در خصوص تحولات همه جانبه منطقه از عملیات طوفان الاقصی، عملیات الوعد الصادق تا شهادت اسماعیل هنیه به ایراد سخنرانی پرداختند.

مختص‌آبادی با انتقاد شدید از سیاست‌های دوگانه اتحادیه اروپا و قدرت‌های غربی در قبال مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی، گفت: جنگ غزه معیارهای دوگانه کشورهای غربی و استعمار جهانی را نمایان کرد، ما رویکرد متناقض غرب در قبال اقدامات غیرانسانی و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین و نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه را به وضوح می‌بینیم.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: این رژیم نه تنها با محکومیت صریح کشورهای غربی مواجه نشده بلکه با سردرگمی آنان بر سر دو راهی حمایت از رژیم صهیونیستی بخاطر ضعف در برابر این رژیم و حفظ منافع خود از یک سو و خواست ملت‌ها و جامعه جهانی مبنی بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین از سوی دیگر مواجه شده است.

وی با تجلیل از دستاوردهای مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و ابعاد مختلف آن بر مسلمانان جهان که شکست هیمنه آمریکا و اسرائیل را در بر داشت، افزود: جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس، هویت اسلامی خود را که برگرفته از روح اسلام است، مواجهه با دشمنان شیطانی، حمایت از آرمان مستضعفان جهان به ویژه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تا آزادی سرزمین شان عنوان کرده و بر همبستگی و حمایت کامل خود با مردم فلسطین و آرمان‌های عادلانه آنها در سایه تجاوزات وحشیانه و ادامه دار دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه تأکید کرده است.

مختص‌آبادی اظهار کرد: انتخاب هوشمندانه یحیی السنوار یکی از شخصیت‌های اصلی و اجرایی در عملیات طوفان الاقصی در قلب غزه به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه در کوتاه‌ترین زمان پس از ترور ایشان در تهران نشان می‌دهد که جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی هچکدام نتوانستند خللی در مسیر مبارزه جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف ایجاد کند، بلکه اصرار آنان را بر ایستادگی، جهاد، مقاومت، ثبات تا آزادسازی سرزمینشان و پیروزی حق علیه باطل بیشتر کرده و نیز نگرانی ها و ترس و هراس و حیرت سران آمریکا و رژیم صهیونیستی را افزوده است.

خلف المفتاح نیز با بیان نکات مهمی در خصوص ماهیت درگیری و اهمیت پایداری و استقامت جبهه مقاومت و تبعات منفی زیادی که برای دولت‌های غربی دارد، گفت: رمز پیروزی جبهه مقاومت، ایمان و اعتقاد به نصرت الهی، علم و بصیرت و فرهنگ جهاد و شهادت در برابر پروژه استعماری صهیونیستی جهانی است.

رئیس مؤسسه قدس در ادامه بیان کرد: سرطان منطقه با وجود برتری مادی و نظامی و حتی کمک‌ها و حمایت های ابرقدرت‌های غربی حتماً به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌کن خواهد شد و رفتنی است.

محمد بحیصی، رئیس انجمن دوستی فلسطین و ایران در سوریه گفت: اسرائیل جهت زنده ماندن خود علیرغم کل هزینه‌های سنگینی که متحمل شده است، ناگزیر به ادامه جنگ کنونی است، بی تردید نمی‌تواند در برابر استواری، آگاهی، وحدت، اراده و اهداف و توانایی متمایز در مقابله با ترفندها و مانورهای دشمن ایدئولوژیک قهرمانان محور مقاومت حماس، حزب اللّه لبنان، سوریه، یمن، عراق و ایران و استقامت افسانه‌ای و الهام بخش مردم غزه ایستادگی کند.

در پایان این نشست، تعدادی از حاضران مواضع و دیدگاه‌های خود را در خصوص محور مقاومت ارائه و آن را سپری برای دفاع از فلسطین تا زمان پیروزی و بر کناری رژیم صهیونیستی کودک کش ضعیف تر از تار عنکبوت عنوان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha