• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403060704151
  • خبرنگار : 71974

دبیر انجمن علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

برگزاری نخستین جشنواره ملی روابط عمومی نقطه عطف فعالیت این انجمن است

برگزاری نخستین جشنواره ملی روابط عمومی نقطه عطف فعالیت این انجمن است

دبیر انجمن علمی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری نخستین جشنواره ملی روابط عمومی به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های این انجمن یاد کرد و گفت: این جشنواره که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، یکی از شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین تجربیات ما بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی با برگزاری بیش از ۲۰۰ رویداد علمی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های علمی دانشجویی در سطح کشور شناخته می‌شود. این انجمن در این سال، کارگاه‌های عمومی و تخصصی، نشست‌ها و پنل‌های ملی و بین‌المللی، همایش‌ها، جشنواره‌ها، حلقه‌های مطالعاتی و مسابقات علمی مختلفی را برگزار کرده است. همچنین، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن به شمار می‌آید.

سید وهاب امت محمدی، دبیر انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی، در خصوص اهمیت نقش انجمن‌های علمی دانشجویی اظهار کرد: این انجمن‌ها نیاز به اصلاح دیدگاه و تغییر روش دارند، زیرا مهم‌ترین بستر برای آشنایی دانشجویان با رشته خود هستند. ما در سال گذشته توانستیم چشم‌اندازی روشن برای رشته روابط عمومی از طریق انجمن علمی ایجاد کنیم.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجمن در این سال گفت: ما ابتدا کار خود را با برگزاری کارگاه‌های عمومی آغاز کردیم و سپس به برگزاری ورک‌شاپ‌ها و آموزش‌های تخصصی پرداختیم که در برنامه درسی دانشگاه وجود نداشتند؛ اما برای ارتباط دانشجویان با بازار کار ضروری بودند. همچنین نشست‌هایی با حضور مدیران برجسته حوزه روابط عمومی در سطح کشور برگزار کردیم و بازدیدهای میدانی از کسب‌وکارهای آنها ترتیب دادیم تا دانشجویان با فضای کار این رشته بیشتر آشنا شوند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین افزود: رسانه و تاثیرگذاری بر آن، یکی از دغدغه‌های ماست. به همین دلیل، پنل‌هایی با موضوعات بین‌المللی و با حضور مهمان‌هایی از کشورهای چین، روسیه، فلسطین و لبنان برگزار کردیم. در راستای تولید محتوای رسانه‌ای، ما از نشریات دانشجویی سنتی عبور کرده و به سمت تولید محتوای تصویری، ویدیویی و همچنین پادکست‌های صوتی رفته‌ایم.

امت محمدی از برگزاری نخستین جشنواره ملی روابط عمومی به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های این انجمن یاد کرد و افزود: این جشنواره که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، یکی از شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین تجربیات ما بوده است. با وجود تیم اجرایی ۲۵ نفره، جشنواره به مدت یک هفته در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و شامل بخش‌های نمایشگاهی با ۳۰ غرفه از قبیل انتشاراتی‌های کتاب، خبرگزاری‌ها، بازی و سرگرمی، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها بود. همچنین در رویداد فناورانه این جشنواره با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی، ۴ استارت‌آپ در حوزه روابط عمومی فعالیت خود را آغاز کردند.

دبیر انجمن علمی روابط عمومی حضور حامیان مالی بزرگی همچون همراه اول و فولاد مبارکه اصفهان را از عوامل اصلی موفقیت این جشنواره دانست با این حال، او از بدقولی برخی حامیان مالی دیگر که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، گلایه کرد و افزود: بدون حضور حامیان مالی، برگزاری جشنواره‌ها در چنین سطحی غیرممکن است. با این حال، یکی از شرکت‌هایی که قرار بود حامی مالی ما باشد، با پرداخت نکردن تعهدات مالی خود فشار زیادی به انجمن روابط عمومی وارد کرد.

وی در پایان به سایر انجمن‌های علمی توصیه کرد که پیش از همکاری با هر حامی مالی، حتماً قرارداد رسمی تنظیم کنند تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود. امت محمدی همچنین ابراز امیدواری کرد که با وجود فشارهای مالی، انجمن علمی دانشجویی روابط عمومی بتواند امسال نیز در جشنواره ملی حرکت برنده جایزه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha