• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060704117
  • خبرنگار : 50105

/جهان امروز و هوش مصنوعی/

هوش مصنوعی در هواشناسی

هوش مصنوعی در هواشناسی

ایسنا/خراسان رضوی هوش مصنوعی درک ما از تغییرات اقلیمی به‌ویژه در مورد چگونگی تأثیر گرمایش زمین بر رویدادهای شدید آب‌وهوایی را تغییر می‌دهد و تأثیر گرمایش زمین بر آب‌وهوای شدید را پیش‌بینی می‌کند.

در سال‌های اخیر موج گرمای بی‌سابقه برخی مناطق جهان را در برگرفته و موجب آتش‌سوزی شده و نیاز مبرم به روش‌های دقیق برای اندازه‌گیری این تأثیر را برجسته کرده است به همین دلیل دانشمندان در جستجوی بی‌وقفه‌ برای یافتن راه‌هایی برای تعیین کمیت تأثیر گرمایش جهانی بر این پدیده‌های شدید هستند.

هوش مصنوعی تأثیر گرمایش جهانی را آشکار کرده است و رویکرد نوآورانه هوش مصنوعی برای تعیین سریع و مقرون‌به‌صرفه این مورد تعیین می‌کند که گرمایش جهانی چقدر در موج گرمای اخیر در برخی کشورها و فراتر از آن نقش داشته است. این روش می‌تواند تحقیقات در زمینه تغییرات آب‌وهوایی را متحول کند و همچنین پتانسیل قابل‌توجهی برای هدایت راهبردهای سازگاری دارد.

ما تأثیراتی را که رویدادهای شدید آب‌وهوایی می‌توانند بر سلامت انسان، زیرساخت‌ها و اکوسیستم داشته باشند، دیده‌ایم. برای طراحی راه‌حل‌های مؤثر، باید درک بهتری از میزان گرمایش جهانی در این رویدادهای شدید داشته باشیم و نشان داده‌ شده است که یادگیری ماشینی ابزار جدید قدرتمند و کارآمد برای مطالعه تأثیر گرمایش زمین بر رویدادهای آب‌وهوایی تاریخی است.

امیدواریم نتایج تحقیق کنونی به ترویج تحقیقات آینده در استفاده از هوش مصنوعی کمک کند تا درک ما از چگونگی تأثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای انسانی بر آب‌وهوای شدید را بهبود بخشد و به ما کمک کند تا برای رویدادهای شدید آینده بهتر آماده شویم.

محققان دریافتند که روش جدید آنان به‌طور دقیق بزرگی امواج گرمایی رکوردار در سایر نقاط جهان را پیش‌بینی می‌کند و نتایج با مطالعات منتشر شده قبلی درباره این رویدادها مطابقت دارد.

یادگیری ماشینی، پل جدید قدرتمندی بین شرایط واقعی هواشناسی که باعث وقوع رویداد شدید آب‌وهوایی خاص می‌شود و مدل‌های آب‌وهوایی ایجاد می‌کند و ما را قادر می‌سازد آزمایش‌های مجازی تعمیم‌یافته‌تری را روی سیستم زمین اجرا کنیم.

هوش مصنوعی همه چالش‌های علمی را حل نکرده است، اما این روش جدید، پیشرفت واقعا هیجان‌انگیزی است که برای بسیاری از کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، محققان گامی فراتر به سوی آینده برداشتند و به این نتیجه رسیدند که اگر دمای کره زمین به ۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن برسد، الگوهای آب‌وهوایی مشابه می‌تواند منجر به موج‌های گرمای شدید مکرر شود.

ارث گزارش کرد که گرمایش جهانی در حال حاضر به ۱.۳ درجه سانتی‌گراد بالاتر از استانداردهای پیش از صنعتی شدن رسیده است. رویدادهایی شبیه به برخی از بدترین موج‌های گرما در اروپا، روسیه و هند در ۴۵ سال گذشته ممکن است چندین بار در هر دهه در این شرایط رخ دهند.

روش جدید هوش مصنوعی برخی از محدودیت‌های رویکردهای موجود ازجمله مواردی در گذشته را با استفاده از داده‌های واقعی آب‌وهوای تاریخی هنگام پیش‌بینی تأثیر گرمایش زمین بر رویدادهای شدید برطرف می‌کند. این تکنیک نیازی به شبیه‌سازی مدل‌های آب‌وهوایی جدید گرانقیمت ندارد زیرا هوش مصنوعی را می‌توان با استفاده از شبیه‌سازی‌های موجود آموزش داد.

این نوآوری‌ها با هم، تجزیه وتحلیل دقیق و کم‌هزینه رویدادهای شدید را در بخش‌های بیشتری از جهان امکان‌پذیر می‌سازند که برای توسعه راهبردهای سازگاری موثر با آب‌وهوا بسیار مهم است. این تحقیق همچنین فرصت‌های جدیدی را برای تجزیه و تحلیل سریع و در زمان واقعی از سهم گرمایش جهانی در آب‌وهوای شدید باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی دیگر از موارد مرتبط با تغییرات آب و هوایی وقوع سیل است و حوادث مرتبط با جاده‌ها یکی از دلایل اصلی مرگ و میر ناشی از وقوع سیل است و فقدان ابزارهای گزارش سیل، ارزیابی شرایط جاده را در لحظه چالش برانگیز می‌کند و اکنون هوش مصنوعی به کمک حل این چالش آمده است و مهندسان دانشگاه رایس راه‌حل بالقوه برای این مشکل ارائه کرده‌اند و چارچوب ترکیبی خودکار داده‌ها را ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha