• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060704071
  • خبرنگار : 50006

افتتاح چند طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۷میلیارد ریال در شهرستان اهر

افتتاح چند طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۷میلیارد ریال در شهرستان اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با گرامیداشت هفته دولت، با حضور حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه شهرستان اهر، مدیر جهاد کشاورزی اهر و جمعی از مسئولان این شهرستان چند طرح کشاورزی شامل کانال آبرسانی عمومی روستای تازه‌کند طهماسب، گلخانه هیدروپونیک ۱۵۰۰ متر مربعی جمعا با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال افتتاح شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در مراسم افتتاح چند طرح کشاورزی در اهر اظهار کرد: در این شهرستان تعداد گلخانه‌های بهره‌برداری شده ۲۶ واحد با سطح زیر کشت ۹ هکتار و با میزان تولید ۱۵۸۴ تن محصول سبزی و صیفی و ۳۰۰ هزار شاخه و یا گلدان گل و گیاهان زینتی است.

علی نجفی افزود: کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی از مزایا و اهمیت خاصی برخوردار هستند و یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با بحران کم‌آبی و تاب‌آوری در شرایط خشکسالی بشمار می‌روند. 

وی همچنین گفت: با توسعه گلخانه‌های شهرستان اهر شاهد افزایش تولید ۱۲ تا ۲۲ برابری در واحد سطح نسبت به تولید در فضای باز خواهیم بود. 

وی در ادامه از سایر مزایای تولید محصول در محیط کنترل شده را استفاده از زمین‌هایی که امکان کشت محصول در آن ها وجود ندارد، امکان تولید محصولات مختلف در طول سال، وابسته نبودن به شرایط محیطی، اشتغال زایی مولد برای جوانان و بهره برداران بخش کشاورزی و افزایش صادرات غیر نفتی عنوان کرد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر همچنین از عدم تخصیص آب مورد نیاز برای احداث گلخانه‌ها و همچنین عدم صدور مجوز تاسیس برای متقاضیان گلخانه‌های زیر ۲۰۰۰ مترمربع در خارج از حریم روستاها و شهرها انتقاد کرد و آن‌ها را از عوامل محدودکننده و بازدارنده توسعه گلخانه‌های شهرستان اهر برشمرد و گفت: با برداشتن این موانع و محدودیت‌ها شاهد افزایش توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: در آینده نزدیک نیز شاهد افتتاح سایر پروژه‌های بخش کشاورزی در شهرستان اهر خواهیم بود. 

افتتاح چند طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۷میلیارد ریال در شهرستان اهر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha