• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403060704067
  • خبرنگار : 71955

برگزاری دوره‌های کوتاه مدت پیش دبستانی برای کلاس‌اولی‌هایی که این دوره را نگذرانده‌اند

برگزاری دوره‌های کوتاه مدت پیش دبستانی برای کلاس‌اولی‌هایی که این دوره را نگذرانده‌اند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران با بیان اینکه برای کودکان بازمانده از گذراندن دوره پیش دبستانی، دوره‌های کوتاه مدتی برای ورود به کلاس اول ابتدایی در نظر گرفته شده است گفت: این دوره‌ها اجباری نیست اما همچنان والدین با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش می توانند کودک خود را برای حضور در دوره یادشده جهت آمادگی برای ورود به کلاس اول ابتدایی، ثبت نام کنند.

محمدعلی زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شهرستان‌های استان تهران سالانه برای ورود به پایه اول ۱۰۰ هزار دانش‌آموز داریم گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار دانش آموز ورودی به پایه اول داشتیم و امسال بدون در نظر گرفتن اتباع حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز داریم که بخش عمده‌ای از آن ها دوره‌های پیش از دبستان را در کودکستان‌ها می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه به تمام کودکانی که در دوره نبوده‌اند فراخوان داده شده است افزود: برای حدود ۶۰۰۰ کودک فراخوان داده شده تا در دوره‌های پیش از دبستان جهت آمادگی بیشتر حضور پیدا کنند و این دوره در قالب طرح دو زبانه برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران با بیان اینکه برای کیفیت بخشی ورود به پایه اول این دوره‌ها برگزار می‌شود ادامه داد: گاهی کودک و یا خانواده شرایط شرکت فرزندشان را در دوره های پیش از دبستان نداشته‌اند بنابراین برای آماده شدن کودک در ایام پایانی تابستان، دوره‌ها برگزار می‌شود.

زنجانی با بیان اینکه این دوره‌ها کفایت دوره‌های حضور یکساله را ندارند گفت: دوره پیش از دبستان دوره اجباری نیست بنابراین مجبوریم بخشی از کاستی را اینگونه جبران کنیم.

وی با بیان اینکه هرچند اگر کودکی دوره یکساله ندیده باشد و در این دوره کوتاه مدت نیز حضور نداشته باشد ثبت نام او در پایه اول انجام می‌شود افزود: در هر صورت مکلفیم در پایه اول دانش‌آموز را ثبت ‌نام کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان‌های تهران با بیان اینکه این کار برای ارتقای کیفیت پایه اول و آمادگی کودکان برای حضور در مدرسه انجام می‌شود ادامه داد: اجباری برای حضور کودکان در دوره‌های یاد شده نیست زیرا دوره‌های پیش از دبستان در مراکز غیردولتی برگزار می‌شود و دوره‌های کوتاه مدت نیز به صورت مشارکتی برگزار می‌شود که در نتیجه به دلیل بار مالی، دانش‌آموزان ضعیف امتناع می‌کنند این در حالیست که اگر کسی بضاعت مالی شرکت در دوره‌ها را نداشته باشد بسته‌های حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده بدین صورت که افراد با مراجعه به معاونت ابتدایی اداره آموزش و پرورش هر منطقه و با ثابت کردن ضعف مالی، از بسته‌های حمایتی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزینه دوره‌های کوتاه مدت پیش دبستانی بسیار پایین است افزود: امور اجرایی و نظارتی دوره‌های قبل از دبستان با سازمان تعلیم و تربیت است و این کلاسهای کوتاه مدت فقط برای نوآموزانی تشکیل می‌شود که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ موفق به حضور در کلاس‌های یک ساله پیش دبستانی نشده‌اند و از آموزش‌های این دوره باز مانده‌ و مهرماه ۱۴۰۳در پایه اول دبستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

زنجانی با بیان اینکه در همه ۲۱ منطقه شهرستان‌های استان تهران دوره‌ها برگزار می‌شود اظهار کرد: توزیع به صورت منطقه‌ای است و از نیمه دوم مرداد کلاسها آغاز شده است اما همچنان والدین با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش می توانند کودک خود را برای حضور در دوره یادشده ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha